یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

حوزه هنری پاسخگوی انتقال گفتمان انقلاب اسلامی نبوده است/ نباید از توجه به بخش‌های فرهنگی بازماند

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر*

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه آنطور که انتظار می‌رفت حوزه هنری پاسخگوی انتقال گفتمان انقلاب اسلامی نبوده است.

بر اساس گزارش سینماپرس، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو یی با سایت خانه ملت درباره عملکرد حوزه هنری توضیح داد: حوزه هنری در عرض دستگاه‌های هنری دیگر نیست و دلیل اصلی راه‌اندازی یک نهاد فرهنگی مانند حوزه هنری این بود که خلأهای موجود در فضاهای فرهنگی در راستای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی را پر کند که متأسفانه این موضوع آن طور که باید و شاید اتفاق نیافتاده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه هنری در زمینه کتاب و ادبیات عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته اما وظیفه خود را در حوزه فیلم و موسیقی به درستی انجام نداده است.
وی افزود: همانطور که بیان کردم حوزه هنری نقاط مثبت در عملکرد خود داشته اما نباید به این نقاط مثبت مغرور شده و از توجه به تمام بخش‌های فرهنگی زیر مجموعه خود باز بماند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری در سمت دیگری به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند که این درست نیست٬ در شرایطی که نیروی جوان ما سرشار از استعداد و توانایی هستند چرا باید از یک مدیر در دو سمت استفاده شود٬ قحط الرجال که نیست.
پژمانفر تصریح کرد: از طرف دیگر برای تولیدات هنری نباید سفارش دهنده و سفارش گیرنده یک نفر باشد٬ اما مدیر بخش موسیقی حوزه هنری و وزارت ارشاد خود به تولید آلبوم مشغول است و این موضوع ایجاد شبهه کرده و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در پست‌های  مدیریتی باید به جوانان فرصت داد و از پتانسیل‌های آنان استفاده کرد٬ همانطور که مدیران فعلی زمانی جوان بودند و عده‌ای برای کسب تجربه‌ آنها صبر پیشه کردند آنها نیر باید صبور بوده و فرصت برابری به جوانان بدهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.