دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

فرجی در گفتگو با سینماپرس:

«بادیگران» از اکران نوروزی کنار می‌‌رود / شورای صنفی هیچ گونه دخل و تصرفی در اکران فیلمها ندارد

غلامرضا فرجی*

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات امروز این شورا، گفت:اکران فیلم سینمایی «با دیگران» در گروه فرهنگ تا ۲۷ فروردین ادامه خواهد داشت و سینما فرهنگ می تواند در این فاصله فیلم بعدی مورد نظرش را انتخاب کند تا در شورا ثبت شود و چهار فیلم دیگر اکران نوروزی با توجه به فروش خوبی که داشتند نمایش خود را ادامه خواهند داد.

غلامرضا فرجی؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات امروز این شورا به سینماپرس گفت: دکتر حجت الله ایوبی در اولین جلسه شورای صنفی نمایش حضور پیدا کردند و نوید خوبی برای طرح گروه مخاطب خاص (هنر و تجربه) دادند که با حمایت سازمان سینمایی بزودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: اکران فیلم سینمایی «با دیگران» در گروه فرهنگ تا ۲۷ فروردین ادامه خواهد داشت و سینما فرهنگ می تواند در این فاصله فیلم بعدی مورد نظرش را انتخاب کند تا در شورا ثبت شود و چهار فیلم دیگر اکران نوروزی با توجه به فروش خوبی که داشتند نمایش خود را ادامه خواهند داد.

فرجی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا سالن های سینمای مخاطب خاص طی مذاکره انجمن سینماداران با مالک سینماها انتخاب شود و نظر نهایی به ارشاد اعلام شود.

وی درباره تفاوت تعداد سالن های سینما فیلم های اکران نوروزی گفت: شورای صنفی نمایش دخالتی در این زمینه ندارد و براساس دستور العمل آیین نامه اقدام خواهد کرد.

فرجی با اشاره به فیلم «بادیگران» یادآور شد: شرایط اکران این فیلم از سوی تهیه کننده قبول شده بود و کسی به تهیه کننده پیشنهاد برای اکران نوروزی نداده است، اگر شورای صنفی نمایش پیشنهاد داده بود باید پای آن بایستد ولی عملا شورای صنفی هیچ گونه دخل و تصرفی در اکران فیلمها ندارد.

وی درباره زیاد بودن تعداد فیلم‌های اکران نوروزی گفت: تجهیز سیستم دیجیتال در شهرستان باعث شد برای اولین بار فروش شهرستان نسبت به تهران افزایش پیدا می کند. زمانی که شرایط اکران مهیا است، تهیه کننده با علم به اینکه چه فیلم هایی همزمان اکران می شود شرایط را قبول می کند و اگر تعداد فیلم ها را کمتر می کردیم نسبت به دوره های بعدی اکران در شهرستان به مشکل فیلم بر می خوردیم. به عنوان مثال در شهر رشت با شش سالن سینما، این امکان وجود ندارد که سه فیلم برای اکران یک دوره انتخاب شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.