چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

همزمان با آغاز ماه هفتم مدیریت ایوبی

نیرومند: مدیران سینمایی به قوانین و مصوبات خود هم عمل نمی‌کنند

محمد حسین نیرومند

یک کارشناس سینمایی معتقد است: مدیران سازمان سینمایی به مصوبات خود هم عمل نمی‌کنند به طور مثال در شورای پروانه ساخت دارای سبد متوازنی نیستیم و در اعلام اسامی فیلمهایی که پروانه ساخت در طول این مدت گرفتند چنین جامعیتی دیده نمی شود

محمد حسین نیرومند، کارشناس سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ارزیابی خود از عملکرد شش ماهه مدیران جدید سینمایی، اظهار داشت: همچنان معتقدم قضاوت در این زمینه زود است اما آن چه مشاهده می کنیم تلاش مدیران برای حفظ آرامش نسبی در بدنه سینما است. به هر حال برگزاری جشنواره فیلم فجر کار ساده‌ای نیست بلکه کار خیلی دشواری است به ویژه اینکه مدیران جدید سینمایی نقش زیادی در تولیدات سینما نداشته اند.

وی در ادامه افزود: سال های گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته ام و خیلی نمی توانم در مورد نظم سال های پیشین جشنواره فیلم فجر نظری بدهم اما از دوستانم شنیده ام که نظم نسبتا خوبی در جشنواره سال های قبل حاکم بوده و امسال هم که خودم در جشنواره فیلم فجر حاضر بودم و  شاهد نظم خوبی در جشنواره بوده ام و برقراری نظم در جشنواره از نقاط مثبت مدیران جدید سینمایی است.

نیرومند در ادامه تصریح کرد: اما نکته قابل بحث به صورت کلان در محتوای فیلم ها حاضر در جشنواره فیلم است، به هر حال هنرمند آزاد است و می تواند دغدغه ها و فیلم های مورد نظر خود را بسازد،  در جشنواره فیلم فجر  امسال 75 درصد فیلم ها نا امید کننده بود و مدیران جدید سینمایی باید تلاش کنند تا سال آینده سینمای امید را به 40 درصد برسانند، تا شاهد سینمای امیدوارنه ای در سال آتی باشیم.

این کارشناس سینما در ادامه افزود: نکته بعدی و قابل اعتنا در مورد معاونت جدید سینمایی رعایت کردن بحث اعتدال در سینما است و می طلبد که مدیران اعتدال را در کارهای خود رعایت کنند اما با رصد و مشاهده حضور مسئولین در پشت صحنه فیلم ها شاهد این هستیم که از یک جریان خاصی دفاع می شود، در صورتی که باید در این زمینه نگاه مدیران سینمایی نگاهی همراه با حفظ منافع ملی باشد که رعایت کردن این نکات هم  بالاخره کاری سخت و دشوار است .

وی در ادامه افزود: در کنار تمام این قضایا وعده هایی  که از سوی این مدیران در محافل و مجالس مختلف عنوان می شود باید جامه عمل به خود بپوشاند و باید باز هم کمی صبر کرد و منتظر ماند و دید مدیران در آینده چه اقدامات مفیدی در زمینه بهینه سازی سینما  خواهند کرد و بعد از یک سال می توان به ارزیابی دقیق تری در این زمینه دست پیدا کرد.

محمد حسین نیرومند در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: مشکل عمده و بعدی معاونت سینمایی شاید این باشد که به قوانین و مقرراتی که خود تصویب کرده اند هم عمل نمی کنند، به طور مثال در زمینه صدور پروانه ساخت باید سینمای ایران دارای یک سبد متوازن از فیلم های متنوع و مورد علاقه مردم باشد. در این سبد متنوع باید فیلم های کمدی، اجتماعی، کودک، اجتماعی و ... وجود داشته باشد اما در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم کودک نداشتیم، فیلم های کمدی هم کمرنگ بود و دچار تورم فیلم های اجتماعی ناامیدکننده بودیم.در اعلام اسامی فیلمهایی که پروانه ساخت در طول این مدت هم گرفتند چنین جامعیتی دیده نمی شود و نتیجه این است که اعضای  که در شورای پروانه ساخت مشغول فعالیت هستند به وظایف خود به خوبی عمل نمی کنند و این عمل نکردن به مقررات و قوانینی که خود مصوب کرده اند من را به آینده سینما کمی بدبین می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.