جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

فهیم: جشنواره عمار اطلاع رسانی را دست کم نگیرد/ برگزیدگان برای کارهای بعدی حمایت شوند

محمدتقی فهیم*

محمد تقی فهیم با بیان اینکه جشنواره عمار باید از برگزیدگان برای تولید فیلم های بعدی حمایت کند اظهار داشت: این جشنواره از این به بعد باید به سمت تخصص گرایی در حرکت باشد و اطلاع رسانی دقیق را دست کم نگیرد.

محمد تقی فهیم؛ منتقد و مستندساز سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد چهارمین جشنواره مردمی عمار، اظهار داشت: همواره در برخی جشنواره های داخلی و خارجی کمبودها و خلاهایی  احساس می شود و این کمبودها در برخی موارد آنقدر وسعت می یابد که خیلی ها را از آینده سینما ناامید می کند و احساس می شود اتفاقات تازه و خوبی در سینما رخ نمی دهد.

وی در ادامه افزود: به طور مثال یکی از این اتفاقات این است که ما فیلم خوب کمتر ساخته ایم اما نیاز به جشنواره عمار ناشی از این اتفاق است که کمی خلاء ها را پر می کند.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: تفاوت دیگر چهارمین جشنواره مردمی جشنواره عمار با سایر جشنواره ها در این است که نوع ارتباط فیلم ها از تولید تا توزیع متفاوتی داشته باشد و در این راه بیشتر از مردم استفاده کرده است و در بخش محتوا هم تکلیف چهارمین جشنواره عمار با خودش کاملاً واضح و  مشخص است.

کارگردان مستند «ملخی که غول شد» در ادامه افزود: جشنواره عمار محتوا را فریاد می زند و آنچه را  که می خواهد در ارتباط  با انقلاب شکوهمند اسلامی روی زمین آمده و غفلت های قبلی را کاملاً جبران کرده است.

فهیم تصریح کرد: کلیت این جشنواره سعی می کند در پوشش و گویش از گفتمان انقلاب شکوهمند اسلامی پیروی کند و طبیعتاً هر گام رو به جلو و بهتری عملاً نشان دهنده جدی بودن و اهتمام دست اندرکاران این جشنواره به شمار می آید.

کارگردان مستند «زردسالان» در ادامه افزود: جشنواره عمار متاثر از فضاهای رسانه ای و خلاقیت مدیران در هر دوره جدی و جدی تر می شود و بازتاب هایش هم کاملا گواه همین مسئله است که خیلی جشنواره پر سر و صدا تری نسبت  به سایر جشنواره های داخلی شده است.

این منتقد در ادامه افزود: از این به بعد جشنواره عمار باید به دنیال تخصص گرایی هم باشد و سعی کند به روز آمدی را در دستور خود قرار دهد و اطلاع رسانی دقیق را دست کم نگیرد.

محمد تقی فهیم در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: به نظر من این جشنواره نباید در ادامه راه برگزیدگان خود را رها کند تا این محصولات و جوانان ارزنده در آینده نزدیک بتوانند دست به کارهای بزرگتری بزنند و جشنواره عمار را وسعت بیشتری ببخشند.

بنابراین گزارش، مستند «ملخی که غول شد» ساخته محمد تقی فهیم که به سر گذشت روزنامه کیهان می پردازد، در چهارمین جشنواره مردمی عمار اکران شد و جزو22 مستند پذیرفته حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر  است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.