شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

اظهارات صریح سیدضیا‌ هاشمی درباره پیش‌نویس جدید آیین‌نامه شورای صنفی نمایش/ دولت تدبیر و امید با بخش خصوصی مشکل دارد

سید ضیاء هاشمی

سید ضیا هاشمی؛ رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان درباره پایان جلسات آیین‌نامه شورای صنفی نمایش گفت: هنوز آیین‌نامه ابلاغ نشده است اما دوستان با همان آیین نامه سال 91 پیش می روند و قرار هم نیست که کار انقلابی صورت بگیرد چرا که وجود خارجی ندارد.

سیدضیا هاشمی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان درباره پایان جلسات آیین نامه شورای صنفی نمایش به سینماپرس گفت: هنوز آیین‌نامه ابلاغ نشده است اما دوستان با همان آیین نامه سال 91 پیش می روند و قرار هم نیست که کار انقلابی صورت بگیرد چرا که وجود خارجی ندارد.

وی افزود: تمام مراحل برای آزادسازی اکران انجام شده است، اینکه دولت در آن دخالت نداشته باشد و فساد کمتر در آن بوجود بیاید همه تست شده است و نمی دانم آقای ایوبی چه فکری کرده اند که می خواهند کار انقلابی انجام دهند. این راهها همه تست شده و به محض اینکه آیین نامه جدید را منتشر کنند خواهیم دید که با آیین نامه سال 92 هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: شورای صنفی نمایش باید در جلساتی که هر هفته می گذارد راه هایی را پیدا کند که سینما ضرر نبیند و کمک های عادی است که در نظر گرفته می شود و آیین نامه را نمی توان دستکاری کرد. منتها دوستان رفتند و به آقای ایوبی که از شورای صنفی نمایش اطلاعی ندارد حرف‌هایی زدند، طبیعی است که آقای ایوبی این تصمیم را بگیرند.متاسفانه دوستان ما فتنه گر هستند که این رفتارها را دامن می زنند، این  بحث ها فقط برای دعواهای سیاسی و دریافت رانت است که جریان ویژه خواری و فساد را به دنبال دارد.

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به دولتی شدن اکران در پیش نویس آیین نامه جدید افزود: به ما قبلا اتهام می زدند که دولتی هستیم درحالی که آقایان پشت دولت و خانه سینما پنهان شده اند و برخی مطبوعات هم با وابستگی های ویژه ای که دارند همراهشان هستند.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه فعلی در جلسات آیین نامه شورای صنفی نماینده ای داشته است، گفت: دولت تدبیر و امید با بخش خصوصی مشکل دارد و همه افراد اطراف آقای ایوبی دولتی هستند که به دنبال شرایط ویژه خواری هستند. بنابراین اتحادیه تنها نهاد خصوصی است که در این جریانات تنها ایستاد و نماینده ای هم در شورای تدوین آیین نامه نداشت.

نظرات

  • اهالي سينما ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ - ۱۷:۵۹
    0 0
    خيلي جالبه يعني شما اقايان ساداتيان نايب رئيس اتحاديه و مرتضي شايسته را به عنوان نماينده هاي خودتون هم قبول ندارين؟!!! البته يادم رفته بود كه شما اصلا كسي را به غير از خودتان قبول ندارين آقاي هاشمي ....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.