چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

حضور سینمایی‌ها در تئاتر/

آروند دشت‌آرای: بازیگران چهره به رونق تئاتر خصوصی کمک می‌کنند

نشست خبری نمایش «باغبان مرگ» به کارگردانی آروند دشت آرای

کارگردان تئاتر در رابطه با حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر اظهار داشت: حضور بازیگران چهره به رونق تئاتر خصوصی کمک می‌کند، ضمن اینکه من به تفکیک بازیگران معتقد نیستم.

آروند دشت‌آرای در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینماپرس در رابطه با حضور بازیگران چهره سینمایی در تئاتر اظهار داشت: یک کارگردان به اقتضای متن، شیوه اجرایی و  شخصیت پردازی در داستان به سراغ بازیگرانی می‌روند که ممکن است چهره نیز باشد، بنابراین فکر می کنم برای یک کارگردان در وهله اول جنس و نوع بازی بازیگر و فیزیک متناسب با شخصیت های نمایش اهمیت دارد و چهره بودن یا نبودن در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

 

وی ادامه داد: من خود میان بازیگر سینما و تئاتر تفکیک قائل نیستم زیرا معتقدم بازیگر بازیگر است و فرقی نمی کند که در تئاتر به ایفای نقش بپردازد یا در تئاتر و تلویزیون.

 

دشت آرای تصریح کرد: من برای راه اندازی جریان خصوصی در تئاتر از حامد بهداد و باران کوثری برای حضور در یک نمایش دعوت کردم زیرا برای اولین بار قرار بود که یک تئاتر بدون دریافت یارانه دولتی به صحنه برود و از سوی دیگر نیز هیچ نوع ابزار تبلیغاتی در اختیار نداشتیم بنابراین حضور این چهره ها به جریان معرفی تئاتر خصوصی کمک کرد، در حال حاضر نیز معتقدم حضور چهره ها می تواند موجب رونق تئاتر خصوصی بشود.

 

این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: به هر حال برای برخی از بازیگران چهره نیز حضور در تئاتر دو شکل دارد برخی از آنها تئاتر برایشان همانند یک ورک شاپ است و به حالت مقطعی در این عرصه وارد می شود برای برخی هم تئاتر هویت دارد، آنچه که مهم است این است که همه بازیگران، کارگردان ها و همه اهالی تئاتر باید دست به دست یکدیگر داده تا تئاتر رونق پیدا کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.