سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

دیجیتالی شدن سینماهای ایران/

سعیدی پور: امیدواریم سازمان سینمایی حداقل از تجهیزات پشتیبانی کند/ بعید است تا پایان سال کل سینماها دیجیتالی شوند

رضا سعیدی پور**

مدیر سینما آزادی در مورد دیجیتالی شدن سینماها گفت: ما امیدواریم سازمان سینمایی حداقل از تجهیزات پشتیبانی کند و تیمی را به صورت شبانه روزی در تهران و شهرستان ها در نظر بگیرد که مشکلی برای این سیستم ها به وجود نیاید و خرابی این سیستم مانع تعطیلی سانس نشود.

«رضا سعیدی پور» مدیر سینما آزادی درباره سیستم دیجیتالی شدن سالن های سینمای ایران به سینماپرس گفت: این سیستم دیجیتالی که در سینماهای ایران متداول است، استاندارد جهانی نیست، در واقع این سرورها و ویدیو پروژکتور خیلی ساده و پیش افتاده هستند و زمانی می تواند برای سینمادار مقرون به صرفه باشد که مثل آپارات که در هر سالن دو عدد وجود دارد، در هر سالن هم دو سیستم دیجیتال فعال باشد.

وی ادامه داد: فرض کنید در سیستم دیجیتال لامپ یک ویدیو پروژکتور خراب شود و یا مشکلی در سرور بوجود بیاید، در این حالت سانس باید تعطیل شود، ما سال گذشته در سینما آزادی با این مشکل روبرو شدیم، در سیستم ۳۵ دو آپارت کنار هم هستند که اواسط فیلم این آپارات ها عوض می شود و خیلی وقت ها این تغییر را مخاطب متوجه نخواهد شد، ولی در سیستم دیجیتال ما با یک سیستم مواجه هستیم.

این سینمادار درباره روش جلوگیری از تعطیل شدن سانس ها، گفت: دوره آموزشی برای مدیران آپارات تدارک دیده شود و اینکه بتوانند سریعا با تغییر سرور، مدار جدید را در سیستم قرار دهد و سیستمی اگر معیوب شود، بتوانند تعمیر کنند.

سعیدی پور درباره معیارهای خرید تجهیزات دیجیتال توسط سینمادار که سازمان سینمایی در نظر گرفته است، یادآور شد: اینکه گفته شده تا پایان امسال انجام خواهد شد را بعید می دانم و اگر قرار باشد سینماهای استاندارد دیجیتال مثل D CINEMA که الان شش سال است که به شکل آزمایشی در آزادی داریم و فیلم سه بعدی «میراث چینی» را در آن اکران می کنیم همین سیستم باشد با توجه به هزینه بالایی که دارد، سازمان این بودجه را نخواهد داشت. سال گذشته سرورهای خوبی در نظر گرفته شده بود که کیفیت خوبی هم داشت.

وی ادامه داد: برای مثال سینماهایی که مخاطب کم دارند، اگر یک لامپ سیستم دیجیتال خراب شود، برای خرید آن به مشکل خواهد خورد. البته ما امیدواریم سازمان سینمایی حداقل از تجهیزات پشتیبانی کند و تیمی را به صورت شبانه روزی در تهران و شهرستان ها در نظر بگیرد که مشکلی برای این سیستم ها بوجود نیاید و خرابی این سیستم مانع تعطیلی سانس نشود.

سعیدی پور درباره استقبال مخاطبان از فیلم های سه بعدی در سینما آزادی، گفت: اکران فیلم های سه بعدی به طور حرفه ای این سالها  در سینما آزادی آغاز شده است و ما از فروش «میراث چینی» راضی هستیم، با اینکه فیلم درجه یکی نبود و انتخابی جزء این فیلم نداشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.