جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴

سامان سالور: آفت سینمای امروز سینمای دیجیتال است

سامان سالور

این کارگردان سینما گفت: امیدورام فیلم های اول شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر گرفتار آفت سینمای دیجیتال نشوند.

سامان سالور کارگردان سینما که در جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم "سیزده 59" حضور دارد در ارتباط با نحوه برگزاری و کلیت این دوره از جشنواره فیلم فجر، به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: حضور زیاد کارگردانان جوان با فیلم های اول در بیست و نهمین دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر مشکلی در روند کلی جشنواره ایجاد نمی کند زیرا سینما نیاز به نفس و انرژی تازه و نو دارد.

وی ادامه داد: خلاقیت به مراتب در کارگردان های جوان به واسطه نو بودن اندیشه آنان بیشتر است و به قطع نمی توان نظر داد که فیلم این کارگردان بنابر تجربیات بیشتر در زمینه فیلم سازی بهتر است، این مسئله بارها در جشنواره فیلم فجر رخ داده و به ثبت رسیده است.

این کارگردان بیان کرد: کاگردان های جوان به دلیل تجربه، تفکر نو و جسارت بالا توانایی ساخت فیلم های با کیفیت را دارا هستند و امیدوارم این جوانان نیز بتوانند خود را اثبات کرده و حق خود را از سینما بگیرند.

وی آفت موجود در سینما را دیجیتالی شدن سینما دانست و افزود: سینمای دیجیتالی باعث می شود که مفهوم سینما را به معنای درست تماشاگر درک نکند و به مرور از سینما زده شود.

وی افزود: امیدوارم این آفت موجود در فیلم کارگردان های فیلم اولی دیده نشود زیرا در صورت وجود این مسئله دیگر نمی توان در مورد کیفیت کار و نیروی اندیشه  فیلمساز، شناخت و قضاوت صحیحی داشت.

سالور گفت: داوران اصلی فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر تماشاگران و منتقدان سینما هستند که به قضاوت و اعمال نظر در فیلم ها می پردازند، امیدوارم"سیزده 59" مورد تأیید و سلیقه این دوران اصلی سینما قرار گیرد.

انتهای پیام /س.م/س

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.