سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

دیجیتالی شدن سینماهای ایران/

مرتضی پورصمدی: نمی‌توانیم مانع حرکت تکنولوژی شویم / با رفع تکلیف اتفاق خوبی نمی‌افتد

مرتضی پور صمدی مدیر فیلمبرداری فیلم شبانه روز در نشست فیلم در خبرگزاری سینما

مرتضی پورصمدی درباره ضرورت دیجیتالی شدن سینما گفت: اینکه ما دوربین هایمان را دیجیتالی کنیم یک بحثی است و اینکه سالن ها پشتیبانی و دارای کیفیت باشند یک مقوله دیگر است و من با تکنولوژی مخالف نیستم و موافق دیجیتالی هستم و ما نمی توانیم مانع حرکت تکنولوژی شویم.

«مرتضی پورصمدی» درباره دیجیتالی شدن سینماها به سینماپرس گفت: تا آنجایی که مطلع هستم تجربه سال گذشته تجربه خوبی نبود و ما به دلیل تحریم ها هیجان زده با این سیستم برخورد کردیم، اینکه ما دوربین هایمان را دیجیتالی کنیم یک بحثی است و اینکه سالن ها دارای کیفیت باشند یک مقوله دیگر است و من با تکنولوژی مخالف نیستم و موافق دیجیتالی هستم و ما نمی توانیم مانع حرکت تکنولوژی شویم واین به معنا نیست که به دلیل دیجیتالی شدن به کیفیت پایین تن دهم  و اگر قرار است دیجتالی شویم بایده همه چیز هوشمندانه باشد.

مدیر فیلمبردار «دایره زنگی» ادامه داد: تربیت نیروها، خرید ابزار و تجهیز کردن همه با بهترین کیفیت و با احترام به مخاطب و اینکه اطمینان را به مخاطب بدهیم که از حضور در سالن احساس رضایت خواهد کرد و اگر قرار است و با رفع تکلیف اتفاق خوبی نمی افتد.

پورصمدی افزود: اگر قرار است دوربین دیجیتال خریداری شود، فارابی از بین ۳۰ میلیون جوان ایرانی که بیکارند، صد نفر را استخدام کند که با خرید بهترین دوربین ها سیستم با کیفیت و دانش را عرضه کند و برای هر فیلم دو مهندس را در تولید و پس از تولید در نظر بگیرد و راه اندازی سیستم دیجتالی به این صورت نباشد که ۲۰ روز مانده به جشنواره به تب و تاب بیافتند و عجولانه یک جشنواره ای را برگزار کنیم و بعد افتخار کنیم که جشنواره مان هم برگزار شد و صراحتا در کل این سیستم مدیریت می خواهد.

مدیر فیلمبردار «اقلیما» ادامه داد: به عنوان مثال آخرین فیلمی که من کار کردم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی بود که نگاتیو هم انجام شد و نهایتا خواهیم دید که چه نسخه ای و با چه کیفیتی در جشنواره  اکران خواهد شد، آیا پزتیو خواهیم کشید؟ آیا اتالوناژ خوب انجام خواهد شد؟ آیا شیمی لابراتور به خوبی انجام خواهد شد؟ آیا کیفیت روی پرنده پزتیو خواهد بود یا دیجیتال؟ کجای این اتفاق تبدیل صورت خواهد گرفت؟ و همه اینها سوالاتی که مطرح می شود.

پورصمدی درباره استقبال فیلمبرداران کهنه کار از دیجیتال اظهار داشت: من اعتقادی ندارم که همکاران از کیفیت بدشان بیاید، چه کسی حاضر است آبرویش را خرج کند؟ واقعیت این است که این بازی بخشیش دست ماست، چرا که بعد از فیلمبرداری ما نقشی نداریم و می بایست همه ما با علاقه و باور اینکه کیفیت نقش جدی دارد پیش رویم، کیفیت یک مقوله متمدانه آمیخته با دانش است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.