شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

پژمان مظاهری پور خبر داد:

سری دوم مستند«ایران پس از هزاره ها» تولید شد

پژمان مظاهری پور

سینما پرس – گروه سینما/ پژمان مظاهری پور از تولید سری دوم مجموعه مستند «ایران پس از هزاره ها» و پخش آن از شبکه مستند خبر داد.

پژمام مظاهری پور کارگردان حوزه مستند در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه سری دوم مجموعه مستند «ایران پس از هزاره ها» در حال حاضر در مرحله تدوین به سر می برد، عنوان کرد: سری اول مجموعه مستند «ایران پس از هزاره ها» که در 10 قسمت از شبکه مستند سیما پخش شده بود در رابطه با تاریخچه فعالیت های باستان شناسان که در حوزه های مختلف تاریخی کار کرده اند در محوطه های باستانی بود که در حال حاضر سری دوم این مجموعه تولید و در مرحله تدوین قرار دارد.

 

وی ادامه داد: سری جدید این مجموعه در رابطه با مکان های باستانی است که البته این مکان ها معرفی نمی شوند بلکه به تاریخچه مکان ها و اینکه چه کسانی آنها را شناسایی کردند و به مطالعات باستان شناسی که در این مکان ها صورت گرفته اختصاص یافته است.

 

کارگردان مستند «غبار سرخ» تصریح کرد: قلعه الموت، مسجد ایرانی، تخت سلیمان، دهانه غلامان و کوه خواجه در سیستان، کتیبه بیستون، تاریخچه ای از دوران ایلامی و... از جمله قسمت های سری جدید مستند «ایران پس از هزاره ها» است.

 

وی خاطر نشان کرد: مریم حق پناه به عنوان کارگردان و تدوین گر در بخش هایی از این مستند همراه بوده اند، همچنین شهرام درخشان گویندگی این مجموعه را بر عهده داشته است، امیر عابدین کابلی، دکتر نیاکام، دکتر مجید زاده، دکتر سجادی و مهدی رهبر از جمله کارشناسانی بودند که در این مستند حضور داشتند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.