سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۹

اختصاصی سینماپرس:

خانه سینما به صنوف قانونی تحویل داده می شود

بازگشایی خانه سینما

سینماپرس- گروه سینما/ ساختمان خانه سینما واقع در خیابان سمنان دیروز(دوشنبه) جهت انجام تشریفات قانونی و تحویل به هیات مدیره جدید خانه سینما فک پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، با دستور وزارت ارشاد، ساختمان خانه سینما در اختیار هیات نظارت بر موسسات فرهنگی قرار گرفت تا پس از انجام تشریفات قانونی به هیات مدیره جدید خانه سینما که توسط مجمع عمومی ۱۹تیر ماه انتخاب شده اند، تحویل داده شود.

 

در همین زمینه مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: اگر چه به لحاظ قانونی سرقفلی و منافع ساختمان واقع در خیابان سمنان متعلق به خانه سینما است ولی به استناد تبصره ماده ۲۰ اساسنامه خانه سینما مصوب شورای فرهنگ عمومی که تنها اساسنامه قانونی و مشروع خانه سینماست، تکلیف اموال مشخص شده و تصمیم گیری در خصوص آن به وزیر ارشاد ارجاع داده شده است.

 

ابتهاج همچنین تصریح کرد: با توجه به این که تعداد شرکت کنندگان در مجمع عمومی ۱۹تیر ماه به حد نصاب رسیده و هیات مدیره خانه سینما تعیین گردیده اند و این اقدامات مورد تأیید سازمان سینمایی قرار گرفته، هیات مدیره جدید درخواست بازگشایی عملی خانه سینما را نموده که تصمیم در رابطه با این موضوع از اختیارات وزیر ارشاد است.

 

پس از پیگیری خبرنگار سینمایی سینماپرس مشخص شد سازمان سینمایی با توجه به تایید انتخابات مجمع عمومی خانه سینما توسط ناظر رسمی وزارت ارشاد، درخواست هیات مدیره جدید و قانونی خانه سینما را برای در اختیار گرفتن ساختمان خانه سینما به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کرده است. این تقاضا پس از موافقت وزیر ارشاد، طی دو روز گذشته در جلسات متعدد با حضور گروه های کارشناسی و حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور تحویل ساختمان را به هیات مدیره قانونی خانه سینما صادر نمود.

 

در این فرآیند پس از تنظیم صورتجلسات مربوطه و تحویل ساختمان به هیات نظارت بر موسسات فرهنگی، مقرر شد تا ساختمان خیابان سمنان تحت نظارت این هیات، تحویل هیات مدیره قانونی و صنوف سینمایی گردد تا در آن استقرار یابند.

 

بر پایه این گزارش دیروز(دوشنبه) ساختمان خانه سینما واقع در خیابان سمنان طی تشریفات قانونی برای تحویل به صنوف سینمایی فک پلمپ شده است.

 

گفتنی است هیات مدیره سابق خانه سینما قرار بود امروز سه شنبه به طور غیر قانونی درب ساختمان خانه سینما در خیابان سمنان را باز کند و در آن مستقر شود، اما با دستور سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این ساختمان در اختیار هیات مدیره جدید قرار خواهد گرفت.

 

شایان ذکر است در مجمع عمومی ۱۹ تیرماه صنوف قانونی، پس از تصویب اساسنامه توسط اعضای خانه سینما، هیأت مدیره و بازرس انتخاب شده بودند که بر اساس آن در اولین جلسه هیأت مدیره، حبیب الله کاسه ساز به عنوان رئیس و سخنگوی هیئت مدیره، سهیلا نجم به عنوان نایب رئیس و علی اصغر محبی به عنوان دبیر و منشی هیئت مدیره انتخاب گردیده اند. این در حالی است که مدیرعامل خانه سینما هنوز از سوی اعضای هیات مدیره معرفی نشده است.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.