یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

با انتشار پوستر و آنونس فیلم «گذشته»/

احتمال اکران فیلم جدید فرهادی در ایران

پوستر فیلم سینمایی گذشته

سینماپرس-گروه سینما/با انتشار پوستر و آنونس جدیدترین فیلم اصغر فرهادی با نام «گذشته» حضور این فیلم در جشنواره فیلم کن و نمایش آن در زمان مقرر که توسط کمپانی ممنتو فیلم بر آن تاکید شده بود رنگ جدی تری به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس هر چند پیش از این اصغر فرهادی و تهیه کننده فرانسوی فیلم با تردید پیرامون نمایش آن در وقت مقرر و نرسیدن فیلم به جشنواره کن سخن می گفتند اما با انتشار پوستر فیلم و پخش تیزر آن در فضای مجازی؛ فیلم «گذشته» برای رقابت در جشنواره کن آماده نمایش شد.

 

اصغر فرهادی پیش از این فیلم «گذشته» را محصول مشترک ایران و فرانسه اعلام کرده بود و علاقمند است فیلمش همزمان با اکران در سینماهای جهان در ایران نیز به نمایش درآید.

 

علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران که پخش فیلم «گذشته» را در ایران برعهده دارد از تعامل و تلاش برای اکران آن در تابستان امسال و همزمان با سایر کشورها خبر داد و گفت:« تلاش ما این است تا بتوانیم فیلم را همزمان با اکران جهان آن در ایران هم اکران کنیم. اما مشکلی که وجود دارد این است که فیلم های زیادی برای اکران در فصل تابستان متقاضی هستند و این صف طولانی کمی ما را دچار تردید کرده است»

 

به گفته سرتیپی مصادف شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان تاثیر زیادی در ترکیب اکران های فصل تابستان و عید فطر دارد.

 

سرتیپی درباره مشکلات ممیزی فیلم جدید فرهادی گفت:« هنوز نسخه ای برای نمایش و مجوزهای لازم به دست مان نرسیده است و صحبت کردن راجع به این موضوع هنوز زود است.»

 

وی صحبت بیشتر پیرامون اکران فیلم را به بعد از جشنواره کن موکول کرد.

 

فیلم سینمایی «گذشته» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی پس از «جدایی نادر از سیمین» است که در کشور فرانسه و به زبان فرانسوی ساخته شده است.

 

علاوه‌بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ی سزار با فیلم «هنرمند») وطاهر رحیم (برنده جایزه سزار با فیلم «پیام‌آور»)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف زندگی صورتی، «الیس آگویس»، ژان جستین، سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

 

کلود لنوار 72 ساله که سابقه طراحی صحنه سه فیلم «قرمز»، «آبی» و «سفید» کریستوف کیشلوفسکی را در کارنامه خود دارد، طراحی صحنه «گذشته» را انجام می‌دهد.

 

در این فیلم (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

 

ششمین ساخته‌ بلند اصغر فرهادی روز پانزدهم می همزمان با آغاز جشنواره فیلم کن در فرانسه اکران خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.