شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

گلایه از کمبود بودجه به ضرغامی هم رسید:

«سلمان فارسی» به دلیل کمبود بودجه متوقف است/آی فیلم انگلیسی راه اندازی می شود

ضرغامی در اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم

سینماپرس-گروه تلویزیون: رئیس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاحیه شبکه های «تماشا» و «سلامت» گفت: صرفه‌جویی‌ در برنامه ‌را در دستور کار داریم اما چشممان به آگاهی‌های بازگانی است و پول و یک یا چند میلیاردی که به دستمان می‌رسد را سریع به برنامه‌ساز و تهیه‌‌کنندگان می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، شبکه‌های «تماشا» و «سلامت» دقایقی پیش با حضور محمود احمدی نژاد، عزت الله ضرغامی، سیدمحمد حسینی، نمایندگان دولت و جمعی از مدیران و معاونان صداوسیما در ساختمان 12 اسفند سازمان صدا و سیما به شکل رسمی افتتاح شد.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: براساس راهبردهای افق رسانه و کلان نظام، در مدت کوتاهی تعداد بسیاری از شبکه‌های تلویزیون را افتتاح و با کمترین امکانات این شبکه‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم. با حرکت بسیجی این شبکه‌ها آغاز به کار کرده‌ و پیش روی بینندگان قرار گرفته است. همچنان نیز قادر به راه‌اندازی شبکه‌های جدید تلویزیونی را داریم.

وی با اشاره به اینکه شبکه سلامت و تماشا نیاز عمومی مخاطبان است، بیان کرد: امروز خوشبختانه صداوسیما با تنوع برنامه‌ها، توانسته حداقل‌های نیاز بینندگان را با هر سلیقه و گرایش تأمین کند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: اگر نتوانیم به خوبی استعدادها را بروز دهیم و ظرفیت‌ها را توجه نکنیم، این دشمن است که سعی دارد از این قابلیت‌ها به نحو سوء و علیه ما بهره ببرد.

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد:در گذشته افتتاح شبکه اعتبارات مفصل و نیروی انسانی و ... لازم داشت. اما در حال حاضر هرقدر به ما می‌گویند که الگو، بودجه و ساختمان و ... را اعلام کنید؛ ما چیزی نداشتیم و در یک حرکت بسیجی و با توجه به منابع موجود یکی یکی این شبکه‌ها راه افتاد مخصوصا برای شبکه پویا که هیچ امکانی نداشتیم و یک شب به آقای دارابی گفتیم که این شبکه باید راه بیافتد. همان موقع یک انباری که در گوشه‌ای افتاده بود  تبدیل به استودیو شد و سیگنال رسانی شد و فورا شبکه راه‌اندازی شد.این شبکه در بهترین موقع و با امکانات صفر راه‌اندازی شد. زمانی که برخی کارتون‌ها و انیمیشن‌ها را از کنار خیابان برای کودکان خود تهیه می‌کردند و حالا این مشکل برای خانواده‌ها رفع شده است.

آی فیلم انگلیسی راه اندازی می شود

ضرغامی اعلام کرد: آی فیلم انگلیسی چند وقت دیگر افتتاح خواهد شد. ما مخاطبان خارج از کشور را با این شبکه در دست داریم.

ضرغامی افزود: ظرفیت ما در حوزه فرهنگی و به عنوان مثال در حوزه مستندسازی برای علاقه‌مندان فوق‌العاده است. گرچه حداقل امکاناتی می‌خواهد تا با سرمایه‌گذاری به تولید برسد. اما هم اکنون با وجود مشکلات، تولید انیمیشن را به 40 درصد رسانده‌ایم.

وی گفت: به نظر من ما به اندازه تریلی هستیم که رویش به اندازه یک وانت بار گذاشته‌اند. اگر دوبلورهای ما نتوانند در رادیو، شبکه نمایش و فیلم ها استعدادهای خود را بروز بدهند دشمن از طرق مختلف برای برنامه‌های مبتذل خود از آنها استفاده می‌کند. البته اکثر هنرمندان ما متعهد هستند و تمام تلاششان نیز خدمت به مردم است.

ساخت «سلمان فارسی» متوقف شده

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های جدید تلویزیون اشاره کرد و گفت: سریال سلمان فارسی که نقش ایرانیان را در مکتب اسلام به تصویر می‌کشد، متوقف است تا اعتباراتش تامین شود. همچنین پروژه خواجه نصیرالدین طوسی که منحصر به فرد است ولی اجازه کلید زدن نداده‌ام چون اعتبارات بالایی میخواهد و چند ماه است کار می‌کنند. البته سازندگان پروژه‌های نوروزی به ما اعتماد دارند و منتظرند تا دستمزد خود را دریافت کنند.

چشممان به آگهی های بازرگانی است

ضرغامی با اشاره به بودجه سازمان صداوسیما بیان کرد: اعتبارات ریاست‌جمهوری برای صدا و سیما طی این سال‌ها خوب و به موقع بود و تا آنجا که در توان داشتند کمک کردند و این قابل ستایش است چرا که در سابق این کمک‌ها محدودتر بود.صرفه‌جویی‌ در برنامه ‌را در دستور کار داریم اما چشممان به آگاهی‌های بازگانی است و پول و یک یا چند میلیاردی که به دستمان می‌رسد را سریع به برنامه‌ساز و تهیه‌‌کنندگان می‌دهیم.

گفتنی است علاوه بر راه اندازی دو شبکه تما شا وسلامت افتتاح ساختمان 12 اسفند سازمان صداوسیما نیز یکی دیگر از افتتاحیه های امروز بود.

رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: صدا وسیما اخیرا گسترش وسیع و ارزشمندی پیدا کرده همچنانکه امروز تنوع شبکه‌ها و تولیدات کاملا مشهود است، وظیفه صداوسیما این است که دقیق و عمیق اطلاع‌رسانی کند و در این مسیر منافع و امنیت ملی را در اولویت بگذارد.

رئیس جمهور با اشاره به سختی های راه اندازی شبکه جدید بیان کرد: به عنوان فرد اجرایی متوجه هستم که راه‌اندازی یک شبکه و مدیریت آن، چقدر توان می‌خواهد. بنابراین باید از مدیریت صداوسیما تشکر جدی داشت.

رسانه در زندگی مردم همچون هوا می ماند

احمدی نژاد با اشاره به اهمیت رسانه در زندگی مردم افزود: امروز رسانه در زندگی مردم، مثل هوا می‌ماند که اگر نباشد همه زندگی را دچار اخلال و اختلال می‌کند.رسانه دو وجه مشخص دارد که یک وجه آن اطلاع‌رسانی بوده و عنصر ثابت آن است. وجه دیگرش فرهنگ و هنر و زیبایی و نیازهای روحی انسان‌هاست. نقش رسانه عمیق و پیچیده است.

فشار بر صداوسیما زیاد است

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: صدا وسیما باید مردم را از بازار روز سیاست بیرون بکشد. فشار بر صدا وسیما زیاد است که گاه از روی کوتاه‌بینی برخی افراد است. گرچه نباید محددودیت‌های امکانات را نیز نادیده گرفت.چه بهتر اینکه برخی شبکه‌ها را از مسئولیت دوستان صدا و سیما کنار گذاشت تا بهتر به فعالیتشان بپردازند و از مشکلاتشان کم شود.

 شبکه‌های تماشا و سلامت تاکنون به صورت آزمایشی فعال بودند و مدتی بود که برنامه‌هایشان در سراسر کشور دریافت می‌شد.

لوگوی اصلی دو شبکه «تماشا» و «سلامت» نیز امروز رونمایی شد.

در حال حاضر این دو شبکه به شکل 24 ساعته برای مخاطبان برنامه پخش می‌کنند، اما ممکن است در ادامه پس از افتتاح رسمی بر اساس میل و نیاز مخاطبان برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشند.

انتهای پیام/ع.ت - ب. ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.