به گزارش سینماپرس، در آیین اختتامیه این رویداد در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از زمان اعلام فراخوان تا ۲۰ شهریورماه، ۸۷ طرح به دبیرخانه ارسال شد که پس از ارزیابی در سامانه «همگرا»، ۱۱ طرح بیشترین امتیاز را کسب کردند و بهعنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند.
محمد صادق افراسیابی افزود: در همین مراسم، ۲ نهاد «مهوا» و «بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس» سرمایهگذاری قطعی خود را روی ۲ بازی اعلام کردند و مرکز تولیدات کودک و نوجوان سازمان صدا و سیما نیز حمایت ترویجی تا سقف سه میلیارد ریال از هشت بازی را برعهده گرفت.
افراسیابی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش نیز با بررسی یکی از طرحها متعهد شد بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای بازطراحی آن اختصاص دهد. همچنین سایر نهادهای مشارکتکننده از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صندوق سپهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش فرصت یک ماهه دارند تا مذاکرات تکمیلی خود را برای سرمایهگذاری روی طرحهای منتخب به نتیجه برسانند.
وی اظهار داشت: این رویداد با هدف حمایت از ظرفیتهای بازیسازان کشور در حوزه مقاومت برگزار شد و امید است بازیهای تولیدی بتوانند سهم بیشتری از سبد مصرف مخاطبان داخلی را به خود اختصاص دهند.
دبیر نخستین رویداد ملی سرمایهگذاری تولید بازیهای حوزه مقاومت تاکید کرد: حضور نمایندگان دستگاههای حاکمیتی از جمله دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی در این مراسم، فرصتی ارزشمند برای تقویت شبکهسازی در این حوزه را فراهم کرد.
شهردار اصفهان نیز در این مراسم بهرهوری پایین در بخش فرهنگ را ناشی از نبود حضور فعال نهادها و متولیان فرهنگی در فضایی دانست که جوانان به عنوان مخاطبان اصلی قرار دارند و تاکید کرد که تولید آثار متناسب با ذائقه نسل جوان ضرورت دارد.
علی قاسمزاده افزود: در کشور نهادها و ردیفهای متعددی بودجه فرهنگی دریافت میکنند و از نظر منابع مالی مشکلی وجود ندارد. منابع انسانی زیادی در حوزه فرهنگ فعالیت میکنند و حقوق دریافت میکنند اما با این وجود بهرهوری پایین است.
وی ادامه داد: علل این بهرهوری پایین متعدد است اما یکی از عوامل اصلی، عدم حضور فعال ما در جایی است که مخاطب قرار دارد. ما باید بدانیم مخاطب ما کجاست و چگونه با او ارتباط برقرار کنیم.
شهردار اصفهان به رفتار و عادات نسل جوان اشاره کرد و گفت: میانگین روزانه جوانان حدود ۲ ساعت موسیقی گوش میدهند و حدود سه ساعت فیلم تماشا میکنند. همچنین طبق آخرین آمار رسمی سال ۱۴۰۰، حدود ۳۲ میلیون گیمر داریم که هر یک روزانه حدود ۲ ساعت بازی میکنند.
قاسمزاده افزود: در برخی حوزهها ما پیام میدهیم، اما کسی نمیشنود. گاهی تلاش زیادی میکنیم اما مخاطبی که باید بشنود، حضور ندارد. یا باید ذائقه مخاطب را تغییر دهیم یا به دنیای او برویم و خوراک فرهنگی متناسب با ذائقه نسل جوان تولید کنیم که مشروع و سالم باشد.
وی با بیان اهمیت درک شرایط زمانی و اولویتبندی فعالیتها تاکید کرد: باید مسیر حضور فعال در فضای جوانان را انتخاب کنیم و از همان مسیرهایی استفاده کنیم که دشمن نیز در آن حضور دارد. امیدوارم بتوانیم شرایط زمان را درک کرده و با تشخیص درست عمل کنیم.
به گزارش ایرنا، رقابت بین ۳۰ طرح برتر ارسال شده به نخستین رویداد ملی سرمایهگذاری برای تولید بازیهای رایانهای حوزه مقاومت امروز صبح آغاز که تا عصر امروز ادامه داشت و ۱۱ طرح بازی برگزیده اعلام شد.
در این رویداد، برخی نهادهای فرهنگی و نظامی با انتخاب آثار برتر و یک بازی خارج از ۱۱ اثر برگزیده اعلام حمایت و سرمایهگذاری کردند.
فراخوان ویژه بازیسازان برای شرکت در این رویداد ملی از هشتم شهریور آغاز شده بود که پس از ارزیابی اولیه در نهایت از میان ۸۷ طرح ارسالی، ۳۰ طرح برتر به رویداد نهایی راه یافته بود.
ارسال نظر