یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

بازیگر «بدل» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

چرا برخی افراد مبادرت به تولید فیلم‌ها و سریال‌هایی می‌کنند که نه تنها حال مردم را خوب نمی‌کند بلکه باعث ایجاد حس یأس و حسرت و تأسف نیز می‌شود!؟

فرحناز منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که این روزها سریال تلویزیونی «بدل» به کارگردانی علی مشهدی را در حال پخش دارد در خصوص این اثر تلویزیونی و سایر پروژه های آینده اش با سینماپرس به گفتگو نشست.

بازیگر فیلم های سینمایی «خوابگاه دختران» و «دختر شیرینی فروش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: «بدل» یکی از حرفه ای ترین سریال های طنز سال های اخیر است و من بسیار خرسندم که توانستم در این اثر که می تواند لبخندی را به لب مردم بنشاند حضوری هرچند کوتاه داشته باشم.

وی ادامه داد: من در «بدل» نقش مادر شخصیت اصلی فیلم را بازی می کنم؛ هنگام بازی در این سریال تلویزیونی واقعاً حال و هوای بسیار خوبی را داشتم. «بدل» آنقدر طنز لطیف و شیرینی دارد که ما هنگام تمرین بارها می خندیدیم و مجبور می شدیم با برداشت های مکرر سکانس ها را ضبط کنیم و خوشبختانه این حس و حال خوبی که در پشت صحنه سریال وجود داشت به خود اثر نیز رسوخ کرد و «بدل» توانست با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.

منافی ظاهر سپس با تأکید بر اینکه وقتی یک اثر برای پخش در رسانه مهمی مانند رسانه ملی تولید می شود باید مردم پسند باشد متذکر شد: من همواره دوست دارم در فیلم ها و سریال هایی نقش آفرینی کنم که حال دل جامعه را خوب کند؛ واقعاً متوجه نمی شوم چرا برخی افراد مبادرت به تولید فیلم ها و سریال هایی می کنند که نه تنها حال مردم را خوب نمی کند بلکه باعث ایجاد حس یأس و حسرت و تأسف نیز می‌شود!

این هنرمند تأکید کرد: این روزها حال روحی مردم به دلایل مختلف از جمله تورم و گرانی بد است و ما ملزم هستیم به عنوان افرادی که می توانیم لبخندی به لب مردم بنشانیم با تولید برنامه های شاد و مفرح حال آن ها را خوب کنیم. نه فقط در تلویزیون این مقوله ضروری و الزامی است که در سینما و پلتفرم ها نیز باید این رویه وجود داشته باشد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «پدر سالار» و «امام علی (ع)» متذکر شد: این اظهارات بنده به این معنا نیست که نباید به سایر ژانرها توجه شود؛ قطعاً ما نیاز به تولید فیلم و سریال در هر ژانری داریم اما اینکه امروز اغلب تولیدات به سمت آثار سیاه نما و متأثرکننده در سینما پیش می رود را قبول ندارم و معتقدم این رویه اشتباه است. من شخصاً به عنوان یک هنرمند خرسندم از اینکه در بسیاری آثار طنز در سینما و تلویزیون نقش آفرینی کرده ام و کارنامه کاری ام سرشار از آثاری است که حال مردم را خوب کرده است.

وی افزود: «بدل» با اینکه بیشتر فضای مردانه ای دارد اما از حضور بازیگران نوستالژیک زن مانند خانم گیتی معینی هم بهره برده و ایشان در این سریال نقش مادر شوهر بنده را بازی می کردند که باعث خرسندی من بود. من خوشحالم که آقای مشهدی این دیدگاه را داشتند که از بازیگران نوستالژیکی که مردم آن ها را دوست دارند و با ایشان خاطره دارند در اثرشان بهره ببرند. متأسفانه این روزها اغلب شاهد نوعی بی رحمی در سینما و تلویزیون نسبت به هنرمندان پیشکسوت هستیم به نحوی که اغلب آن ها را نادیده می گیرند و آن ها علیرغم میل شان بیکار و خانه نشین شده اند.

منافی ظاهر در خاتمه این گفتگو افزود: این سریال درباره زندگی افراد ساکن در یک محله نوشته شده است و خانواده‌ای به تصویر کشیده می‌شود که از قدیم، نسل‌به‌نسل به شغل عطاری مشغول هستند؛ اما تغییرات زمانه آن‌ها را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند. نام شخصیت اصلی این سریال نیز رضا عطاران است که همین انتخاب نام رضا عطاران می تواند برای مردم که عاشق کارهای طنز رضا عطاران هستند و با آثار ایشان خاطرات بسیار خوبی دارند قابل توجه باشد و باعث جذب مخاطبان این سریال شود.

گفتنی است؛ در سریال «بدل» بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌شهرضایی محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است. علی مسعودی همچون کارهای دیگر خودش «بدل» را هم به نگارش درآورده و در ۲۶ قسمت هر شب حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.