یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

«مهدی فیوضی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«کمیسیون فرهنگی» باید در صورت عمل نامناسب، مسئولان فرهنگی و هنری را توبیخ و بازخواست کند

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما با توجه به برگزاری انتخابات پرشکوه مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات اهالی سینما از مجلس دوازدهم به ویژه کمیسیون فرهنگی گفت: اعضای محترم کمیسیون باید ببینند بودجه ها درست هزینه می شود یا خیر؟ آن ها باید نظارت داشته باشند و ببیند این بودجه ها به نفع آرمان ها و اهداف نظام هست یا هدر می رود؟ ولنگاری فرهنگی که حضرت آقا چندی قبل فرمودند در همین هدر دادن بودجه ها هم می تواند وجود داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «نفوذی» و «محرمانه تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم باید بیشتر به مبانی آرمانی فرهنگ و هنر دقت کند و ببینند که آیا در وزارتخانه ها به این آرمان ها عمل می شود یا نه؟

این سینماگر با تأکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی باید در صورت عمل نامناسب مسئولان فرهنگی و هنری را توبیخ و بازخواست کند متذکر شد: نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان و دستگاه های فرهنگی جزو مهمترین کارهایی است که کمیسیون فرهنگی باید انجام دهد. اعضای کمیسیون فرهنگی باید در صورت عمل کردن ناصحیح مسئولان آن ها را مورد موأخذه قرار دهند تا این اتفاق باعث درس عبرتی برای بقیه شود که به صورت باری به هر جهت کار نکنند!

فیوضی سپس خواستار نظارت جدی از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی شد و در این باره اظهار داشت: اعضای محترم کمیسیون باید ببینند بودجه ها درست هزینه می شود یا خیر؟ آن ها باید نظارت داشته باشند و ببیند این بودجه ها به نفع آرمان ها و اهداف نظام هست یا هدر می رود؟ ولنگاری فرهنگی که حضرت آقا چندی قبل فرمودند در همین هدر دادن بودجه ها هم می تواند وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید ببینند نظام جمهوری اسلامی که دشمن اصلی اش استکبار جهانی است در سال چند اثر هنری و سینمایی و بر ضد استکبار جهانی تولید می کند؟ کشوری مانند آمریکا همیشه علیه نظام های اسلامی مثل عراق و سوریه و لبنان و یمن فعال بوده اما متأسفانه ما در حوزه فرهنگی و هنری کم کاری اساسی داریم.

فیوضی ادامه داد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در بعد نظامی بسیار قوی است و بازدارندگی خوبی دارد اما در بعد فرهنگی هرگز آنطور که شایسته است کار نکرده ایم. ما باید فیلم و سریال هایی بسازیم که ماهیت واقعی استکبار جهانی را به مردم نشان دهد و به آن ها بگوید راه مقابله با استکبار باید چگونه باشد.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا برخی اعضای کمیسیون های فرهنگی در ادوار گذشته با مسئولان فرهنگی و هنری در وزارت ارشاد تعارف داشتند گفت: اسم این تعارف داشتن نیست این رفتار منفعل بودن در مقابل دولت است. شاید اعضا یا احساس می کردند تأثیر ندارند یا می گفتند مهم نیست و بگذاریم بگذرد و بعد کاری بکنیم!

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: متأسفانه ما کم کاری از کمیسیون فرهنگی زیاد دیدیم و آن ها بسیار منفعل بودند. الآن انتظار داریم که بودجه مناسب تعیین کنند و نظارت درست داشته باشند که بودجه درست مصرف شود. آن ها باید بازنگری کنند و ببینند افرادی که سر کار هستند آیا توانایی این کار را دارند یا نه؟ اگر ندارند آن ها را برکنار کنند و اگر خوب بودند آن ها را حمایت و تقویت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.