شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

در چهاردهمین دوره اهدای جوایز سالانه اسکار افتخاری؛

از اسکار افتخاری «مل بروکس» در سن ۹۷ سالگی تا اعطای جایزه بشردوستانه «ژان هرشولت» به مادر «مایکل لات»!

اسکار اسکار

سینماپرس: آنجلا باست، مل بروکس، کارول لیتلتون و میشل ساتر با اسکار افتخاری ۲۰۲۴ از سوی آکادمی تجلیل شدند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، چهاردهمین دوره اهدای جوایز سالانه اسکار افتخاری شبی پر از چهره‌های کهنه‌کار و اشک‌ها و خنده‌ها شد. در این مراسم شماری از مدعیان جایزه امسال برای تجلیل از چهار غول صنعت سینما گرد هم آمدند تا آنجلا باست، مل بروکس و کارول لیتلتون جایزه اسکار افتخاری دریافت کنند و میشل ساتر از موسسه ساندنس جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را بگیرد.

این مراسم علاوه بر تجلیل از چهره‌های اسطوره‌ای فرصتی برای مدعیان است تا قبل از رای‌گیری با هیات‌مدیره و سایر اعضای آکادمی جمع شوند. چهره‌هایی چون لئوناردو دی‌کاپریو با «قاتلان ماه کامل»، کریستوفر نولان با «اوپنهایمر»، آوا دوورنی با «منشا»، اوا لونگوریا با «فلامین داغ»، کولمن دومینگو با «راستین»، ناتالی پورتمن با «می دسامبر» و مارگو رابی با «باربی» از مدعیان اسکار امسال هستند که در این برنامه حضور داشتند.

باست که جایزه خود را از دست برنده جایزه اسکار رجینا کینگ دریافت کرد، سخنرانی پرشوری ارایه کرد. وی که بیش از چهار دهه در هالیوود فعالیت کرده ۲ بار نامزدی اسکار برای فیلم «عشق با آن چه باید کرد؟» (۱۹۹۳) و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (۲۰۲۲) را در کارنامه دارد، با مروری بر سفر زنان سیاهپوست در این صنعت از هتی مک دانیل یاد کرد و افراد معدود دیگری را نام برد.

بروکس ۹۷ ساله جایزه‌اش را از متیو برودریک و ناتان لین دریافت کرد که پیش از این با این چهره اسطوره‌ای در فیلم موزیکال «تهیه کنندگان» همکاری کرده بودند.

در حالی که در این مراسم مجری از بروکی به عنوان یکی از بامزه‌ترین آدم‌هایی که تا به حال زندگی کرده، توصیف ‌کرد، بروکی در سخنرانی خود یکی از بزرگترین خنده‌های شب را بر لب جمع حاضر آورد. وی با به یاد آوردن برنده‌شدن جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه «زین‌های شعله‌ور» گفت: هرگز نباید آن را می‌فروختم، روزگار سختی بود. قول می‌دهم بعدی را نگه دارم.

لیتلتون، تدوینگر تحسین شده فیلم‌هایی مانند «سرطان بزرگ» که نامزد ۸ اسکار را در کارنامه دارد هم جایزه خود را به همسر فقیدش جان بیلی رییس سابق آکادمی اسکار تقدیم کرد و گفت: این برای هر دوی ما است.

ساتر هم جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را از دست کارگردان‌ها رایان کوگلر و کلوئی ژائو دریافت کرد. اهدای جایزه به وی که پسرش، مایکل لات، ۲ ماه پیش در آپارتمانش در لس‌آنجلس کشته شد، تماشاگران را به گریه انداخت. ژائو در حین سخنرانی خود با عشق گفت: ما همه فرزندان شما هستیم. ما شما رو دوست داریم. همیشه با شما خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.