دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

«دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

جشنواره‌های فرهنگی هنری فجر انقلاب اسلامی باید راهبرد حوزه فرهنگ و هنر کشور را تبیین کنند

مجتبی شاکری

سینماپرس: مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در خصوص انتظار از مجموعه جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی گفت: جای فیلم های دو پهلو، سیاه و امیدکش در جشنواره فجر نیست؛ جای فیلم هایی که حس بی اعتمادی را در جامعه ترویج می کنند در جشنواره فجر انقلاب نیست!

عضو شورای راهبردی مرکز سیما فیلم و نماینده دوره چهارم شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی و هنری باید از قبل برای جشنواره ها برنامه ریزی داشته باشند تا هنرمندان بر اساس سیاست گذاری و برنامه ریزی آن ها مبادرت به تولید کالای فرهنگی کنند.

وی ادامه داد: جشنواره های فرهنگی هنری فجر انقلاب اسلامی باید راهبرد حوزه فرهنگ و هنر کشور را تبیین کنند از این رو جای فیلم های دو پهلو، سیاه و امیدکش در جشنواره فجر نیست؛ جای فیلم هایی که حس بی اعتمادی را در جامعه ترویج می کنند در جشنواره فجر انقلاب نیست و این جشنواره ها باید دستاوردهای کشور را به مردم دنیا نشان دهند.

شاکری سپس در خصوص صدور مجوز برای آثار سیاه و تلخ و دشمن شاد کن گفت: به عقیده بنده وزارت ارشاد در این حوزه قوی عمل نمی کند. بدیهی است که اگر مغز روشن و شریف وجود داشته باشد هرگز به این نوع آثار مجوز ساخت و یا عرضه و نمایش نمی دهد. مدیران باید بدانند جای این قبیل آثار در حوزه فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران نیست و جشنواره های فجر انقلاب قطعاً باید عاری از این آثار باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.