شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

معاون کاربران و تنظیم‌گری «ساترا»:

«صدا و سیما» خودش را ناظر و حامی «شبکه نمایش خانگی» می‌داند/ دستاوردهای نظارتی و حمایتی «ساترا» در دومین نمایشگاه «رصتا» به نمایش درخواهد آمد

پلتفرم‌های نمایش خانگی

سینماپرس: معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا با اشاره به تغییر مکان اختتامیه دومین نمایشگاه رصتا از دستاوردهای ساترا در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در استودیوی شبکه خبر درباره آغاز به کار دومین دوره نمایشگاه «رصتا» گفت: دومین دوره نمایشگاه «رصتا» با حضور پر شورتر پلتفرم‌ها از دهم دی یعنی فردا در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و دستاوردهای نظارتی و حمایتی ساترا در دومین نمایشگاه «رصتا» به نمایش درخواهد آمد.

افراسیابی ادامه داد: از آنجایی که روز پایانی نمایشگاه یعنی ۱۳ دی همزمان با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی است و برنامه‌ای برای سخنرانی رییس‌جمهور محترم در مصلای تهران تدارک دیده اند، مکان اختتامیه نمایشگاه «رصتا» به مجتمع فرهنگی ملاصدرا در سازمان صدا و سیما منتقل شد.

وی افزود: توصیه ما این است که بازدیدکنندگان به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا ظرف سه روز اصلی نمایشگاه یعنی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از نمایشگاه رصتا بازدید کنند.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا با اعلام این خبر که رسانه‌های آموزشی در نمایشگاه رصتا حضور دارند، افزود: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند به بخشی از رسانه‌های آموزشی به عنوان فرصت برای ارایه محتوای درسی خود نگاه کنند و با آن رسانه‌ها تعامل کنند. دانشجویان و دانش‌آموزان و افرادی که در حوزه‌های مهارتی به دنبال کسب آموزش هستند، با مراجعه به بسیاری از رسانه‌های دارای مجوز از ساترا می‌توانند محتوای مربوط به مهارت‌افزایی را کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور رسانه های شبکه نمایش خانگی در دومین نمایشگاه «رصتا» گفت: افرادی که به سریال‌های شبکه نمایش خانگی علاقه‌مندند، می‌توانند با این رسانه‌ها آشنا شوند و از تخفیف‌های اشتراک بهره‌مند شوند. از طرفی، حضور بازدیدکنندگان می‌تواند منجر به گسترده‌شدن سبد مصرفی مخاطبان شود چون در حوزه شبکه نمایش خانگی بیشتر از آن تعدادی که مردم می‌شناسند، رسانه داریم.

افراسیابی با بیان اینکه رسانه‌های صداپایه در نمایشگاه «رصتا» حضور دارند، افزود: علاوه‌بر رسانه‌های دارای مجوز از ساترا، «ایران‌صدا» به عنوان پایگاه اینترنتی رادیو برنامه‌ ویژه‌ای در سه روز نمایشگاه دارد و تست گویندگی برگزار می‌کند. افرادی که در مرحله اول تست گویندگی انتخاب شوند، در مرحله بعد شرکت می‌کنند و در نهایت منتخبین نهایی به عنوان گوینده در «ایران‌صدا» استخدام می‌شوند.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا افزود: حضور رسانه‌های کاربر محور از دیگر بخش‌های نمایشگاه «رصتا» است. افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند فرصت خوبی است تا با رسانه‌های کاربرمحور آشنا شوند و قراردادهایی را منعقد کنند؛ چراکه این رسانه‌ها با تولیدکنندگان محتوا قرارداد منعقد می‌کنند و از محل درصدی که از مبلغ ترافیک بابت اینترنت به اپراتورها پرداخت می‌شود، بخشی از رسانه‌های کاربر محور این درآمد را با تولیدکننده محتوا تقسیم می‌کنند که برای تولیدکنندگان محتوا یک درآمدزایی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که هنرمندان هم با حضور در نمایشگاه «رصتا» می‌توانند با پلتفرم‌ها برای تولید و انتشار اثر به توافق برسند، گفت: به همین دلیل، ما از همه گروه‌های مردمی به ویژه تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، مدارس و اولیا مربیان دعوت می‌کنیم، که از نمایشگاه «رصتا» بازدید کنند.

افراسیابی در پاسخ به این پرسش که پلتفرم‌های مطرح نمایش خانگی هم در نمایشگاه «رصتا» حضور دارند؟ توضیح داد: پلتفرم‌هایی مانند فیلم‌نت، تماشاخونه، روبیکا، نماوا، سایر سکوهای تخصصی حوزه کودک و نوجوان مانند دیجیتون و پلتفرم‌های حوزه آثار دینی و مذهبی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا تفاوت دیگر دومین نمایشگاه «رصتا» را در وجود تالار هوش مصنوعی دانست و گفت: در این تالار مسابقات متنوعی برای مردم برگزار می‌شود. آموزش‌هایی به مردم داده می‌شود. هر روز یک سری نشست‌ها و کارگاه‌ها برگزار می‌شود که مخاطبان این نشست‌ها به سه دسته مردم، فعالان زیست‌بوم و کارشناسان حوزه شبکه نمایش‌ خانگی تقسیم می‌شوند. برگزاری مسابقات متعدد از سوی پلتفرم‌ها بخش دیگر نمایشگاه «رصتا» است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه «رصتا» توضیح داد: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این نمایشگاه را به طور ویژه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سالانه شبکه نمایش خانگی و صوت و تصویر فراگیر تبلیغ و ترویج می‌کند. چون نهاد تنظیم‌گر صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی صداوسیما است و ساترا زیر مجموعه سازمان صدا وسیما است. ‌

افراسیابی تاکید کرد: در تمام طول سال مقوله نظارت و حمایت به صورت توامان برای ساترا اهمیت دارد. یعنی صدا و سیما خودش را ناظر و حامی شبکه نمایش خانگی و صوت‌ و تصویر فراگیر می‌داند و دستاوردهای نظارتی و حمایتی ساترا در دومین نمایشگاه «رصتا» به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به وظایف نظارتی ساترا عنوان کرد: در دومین نمایشگاه «رصتا» عملکرد ساترا در حوزه ایجاد فضای مجازی سالم، مفید و ایمن به مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی فضای مجازی و اعضای شورای انقلاب فرهنگی توضیح داده خواهد شد و بخش نظارتی ساترا برنامه‌های ویژه‌ای برای ارایه گزارش‌های خود به مسئولان بازدیدکننده از نمایشگاه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.