چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

کارگردان «نفوذی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

برخی افراد حاضر در شوراهای مختلف فرهنگی و هنری دیدگاه شان «اسلام ناب آمریکایی» است

مهدی فیوضی در مراسم اختتامیه پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما در آستانه سالروز ۹ دی در خصوص اهمیت استکبارستیزی در سینمای کشور گفت: گلوگاه های تصمیم ساز از پایین دست برای مدیران بالادستی تصمیم سازی می کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «نفوذی» و «محرمانه تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عدم نپرداختن به سینمای ضد استکباری در کشورمان را می توان از دو جنبه مختلف مورد بررسی قرار داد. یکی از این جنبه ها هنرمندانی هستند که متأسفانه هیچ اعتقادی به کار کردن در حوزه استکبارستیزی ندارند. برخی از آن ها ترس دارند که اگر اثری در این زمینه تولید کنند دیگر نتوانند ویزای خارج از کشور را بگیرند و به کشورهای خارجی سفر کنند. برخی دیگر نیز دو تابعیتی هستند و از سلب تابعیت دوم شان هراس دارند.

وی ادامه داد: سوی دیگر این ماجرا هنرمندان انقلابی، ولایتمدار و متعهد قرار دارند که از جان و دل شان می خواهند علیه استکبار جهانی کار کنند و به عشق نظام و امت انقلابی ایران اسلامی مبادرت به تولید اثر کنند اما متأسفانه طرح و فیلمنامه های ضداستکباری هنرمندان انقلابی در گلوگاه های خاص رد می شود!

این سینماگر تصریح کرد: وضعیت به گونه ای شده که گلوگاه های تصمیم ساز از پایین دست برای مدیران بالادستی تصمیم سازی می کنند چرا که برخی افراد که در شوراهای مختلف فرهنگی و هنری حضور دارند دیدگاه شان اسلام ناب آمریکایی است و با تمام توان جلوی تولید آثار ضد آمریکایی، ضد صهیونیستی و ضد استکباری را می گیرند و فیلمنامه های آن ها را با بهانه های واهی رد می کنند. اگر بنده این حرف را می زنم نتیجه بررسی دو ساله ام در این زمینه است!

فیوضی یادآور شد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که قانون اساسی مان روشن است و مواضع ضد استکباری دارد و دفاع از مقاومت و مظلومان جهان جزو اولویت های کشور ما است. امام (ره) و حضرت آقا و مسئولان درجه یک نظام نظرات شان همواره بر مبنای استکبارستیزی است اما اسفا که پایین ترین رده های اجرایی مثلاً مدیرکل فیلم نهاد است این را قبول ندارد.

وی در پایان این گفتگو افزود: فاجعه آنجا است که حتی اگر مدیران بالادستی برای تولید اثار ضداستکباری پافشاری کنند این پایین دستی ها جلوی کارشان را می گیرند و با هر ترفندی که شده اولویت های آن ها را به تأخیر میندازند تا دیگر طرف خسته شده و راهش را ادامه ندهد. بنده به عنوان یک فیلمساز با جدیت تلاش می کنم و پیگیر این هستم که این افراد را شناسایی کرده و دست آن ها را رو کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.