شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

رئیس سازمان سینمایی:

خانواده‌ها با خیال راحت‌تری می‌توانند فیلم‌هایی که در این دولت تولیدشده را با خانواده ببینند

محمد خزاعی در نشست خبری فیلم سینمایی «به وقت شام»

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی معتقد است که برخلاف شایعات مطرح شده تحریمی شامل سینمای ایران نبوده و استقبال کشورهای دیگر از جشنواره‌های ایران بی‌سابقه است.

به گزارش سینماپرس، رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شرایط فعلی سینما بیان کرد: امسال هم خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از جشنواره بین المللی فیلم فجر شد و بیش از ۱۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است. البته ظرفیت پذیرش در جشنواره‌ها معمولا محدود است و ان‌شاءالله هیات‌های انتخاب زودی آغاز به کار خواهند کرد و فیلم‌ها را خواهند دید.

استقبال از جشنواره‌های سینمای ایران بی‌سابقه است

وی ادامه داد: مجتبی امینی دبیر جشنواره برنامه‌ریزی بسیار خوبی انجام داده تا جشنواره امسال بتواند جشنواره خوبی باشد. طبیعتا جشنواره چهل و دوم با جشنواره سال گذشته که درگیر مسائل سیاسی و اغتشاشات بودیم کاملا متفاوت است. امسال می‌خواهیم فضایی را ایجاد کنیم که همه کسانی که به هنر و صنعت سینما علاقه‌مند هستند فرصت و ظرفیت حضور درجشنواره را پیدا کنند.

خزاعی در ادامه افزود: در حوزه‌ بین‌الملل هم استقبال بسیار خوبی از کشورها داشتیم، نه در فقط در جشنواره فیلم فجر؛ یک اتفاق بسیار بزرگ افتاده و رویکرد کشورها برای حضور در جشنواره‌های ایرانی رکورد جدیدی را ثبت کرده است. در جشنواره سینمای جوان بالغ بر هفت هزار اثر ثبت شده که تقریبا بی‌سابقه‌است و هیچ جشنواره‌ای در فیلم کوتاه دنیا ما نداریم که هفت هزار اثر درخواست حضور در آن را داشته باشند که این نشانه اعتبار این جشنواره است.

وی ادامه داد: در جشنواره سینما حقیقت، در جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان اصفهان و در خود جشنواره فیلم فجر درخواست مراجعه برای حضور در فستیوال‌های ایران به شدت افزایش پیدا کرده است و این نشان میدهد نه تنها سینمای ایران تحریم نیست بلکه مورد توجه جدی قرار گرفته و اخباری که در این حوزه مطرح می‌شود صحیح نیست و سینماگران دنیا توجه جدی به سینمای ایران دارند، چونسینمای ایران به افتخار همین هنرمندهایی که در آن فعالیت می‌کنند، جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد.

به همه ژانرها سینمایی در اقتصاد توجه داریم/ برخی آثار باید در مضامین خود بازنگری کنند

رئیس سازمان سینمایی در ادامه و با شاره به موضوع چینش آثار در اکران مطرح کرد: بعضی اوقات نظراتی راجع به چینش آثار داریم که به شورای صنفی منتقل می‌کنیم و سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی کنیم که اقتصاد سینمای ایران بتواند احیا شود. وقتی راجع به اقتصاد سینمای ایران می‌گوییم خیلی از دوستان میگویند که فقط به فیلم‌های کمدی توجه دارید اما ما به همه‌ ژانرها توجه داریم. اگر امروز بر پرده سینما دقت کنید علاوه بر فیلم‌های کمدی که سه عدد هستند چند فیلم دیگر اکران شده است.

وی در رابطه با دلیل عدم برقراری ارتباط برخی آثار با مخاطب گفت: ولی دلایلی که این آثار فعلا نتوانستند غیر از آثار کودک و نوجوان با مخاطب خودشان ارتباط برقرار کنند به نظرم نیاز به یک بازنگری در بعضی از مضامین آثار و فیلم‌ها دارد و اینکه باید اجازه بدهیم که دوباره مخاطبین خاص این فیلم‌ها هم در سینما پیدا شوند.

امروز خانواده‌ها با خیال راحت‌تری به سینما می‌روند

خزاعی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقی که من امروز بایت آن خوشحال هستم این است که امروز حتی برخی از فیلم‌های کمدی در حال اکران ـ نه همه‌ آن‌ها چون برخی از آنها مربوط به دولت ما نیستند ـ شرایطی دارند که خانواده‌ها با خیال راحت‌تری می‌توانند فیلم‌هایی که در این دولت تولیدشده را با خانواده ببینند، شما سراغ سالن‌های سینما بروید مشاهده می کنید که همه‌ قشرها با همه‌ی نوع نگرش‌ها راحت می‌توانند در داخل سینما بدون نگرانی از بعضی مضامین به تماشای آثار بنشینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.