چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

رئیس سازمان صداوسیما:

امیدوایم ما هم در رسانه ملی بتوانیم سهمی در تبیین نقش «اقتصاد دریامحور» داشته باشیم

پیمان جبلی در مراسم افتتاح نمایشگاه رصتا

سینماپرس: رئیس رسانه ملی گفت: یکی از مقدمات شکل‌گیری اقتصاد دریامحور ابلاغی رهبر انقلاب، صنعت کشتی‌سازی است که امیدواریم رسانه ملی بتواند نقش شایسته‌ای در تبیین این توانمندی‌ها ایفا کند.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی در سفر به بوشهر صبح چهارشنبه پس از اداری احترام به مقام والای شهیدان بوشهر، در بازدید از مؤسسه صنعتی دریایی شهید محلاتی بوشهر با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر توسعه اقتصاد دریامحور بیان کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به کشور ما ارزانی داشته، سواحل طولانی و ارتباط با آب‌های آزاد از شمال و جنوب و خلیج‌فارس و دریای عمان است که بسیاری از کشورها و ملت‌ها آرزوی داشتن چنین نعمتی را دارند.

وی افزود: با توجه به سند اقتصاد دریامحور ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به‌صورت بالقوه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور ما را می‌تواند اقتصاد دریا شکل دهد و یکی از مهمترین مقدمات برای شکل‌گیری اقتصاد دریامحور، صنعت کشتی‌سازی و شناورسازی است که صنعت مادر به‌شمار می‌آید.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که صنعت کشتی‌سازی برای به حرکت درآوردن اقتصاد دریامحور بسیار مؤثر است، ادامه داد: ایجاد اشتغال، افزایش علم و دانش و اجرای روش‌های نوین و دانش‌بنیان در این صنعت جمع است و کارخانه کشتی‌سازی شهید محلاتی بندر بوشهر مصداقی از افتخار و اقتدار ملی و مصداق «ما می‌توانیم» است که فرزندان این ملت و کشور، کارشناسان، مهندسان و دانشمندان این کشور می‌توانند در بالاترین ترازهای بین‌المللی آن را انجام دهند.

جبلی با تأکید بر این‌که این کارخانه یکی از ده‌ها مصادیق شعار خودباوری در کشور و استان بوشهر است، گفت: باید به‌صورت کامل اجزا، مراحل، فرآیند و عظمت کار بزرگ متخصصان صنعت کشتی‌سازی و تأثیر آن در اقتصاد دریامحور و اقتصاد کشور برای مردم و جامعه و علاقه‌مندان، متخصصان و کارشناسان تبیین شود. امیدواریم رسانه ملی بتواند نقش شایسته‌ای در تبیین این عظمت و کار بزرگی که در حال انجام است ایفا کند.

وی با بیان این‌که کارکنان این مجموعه در استان بوشهر در گرمای تابستان و شرایط سخت آب‌وهوایی در تجهیز و ساخت شناورهای بسیار بزرگ و تعمیر و گرفتن سفارش از دستگاه‌های بزرگ فعالیت دارند، گفت: امیدوایم ما هم در رسانه ملی بتوانیم سهمی در شناساندن این ظرفیت عظیم علمی، اقتصادی، تجاری و فناوری و آن‌چه‌که به خودباوری ملی کمک می‌کند، داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.