چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

رئیس سازمان صداوسیما:

به ظرفیت‌های مختلف که در نقاط مختلف کشور وجود دارد با تبدیل به «ایده ملی» توجه ویژه می‌شود

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: رئیس رسانه ملی گفت: خوشبختانه تولید مجموعه نمایشی شهید نادر مهدوی سردار مبارزه با آمریکا در خلیج فارس در دستور کار صداوسیما قرار گرفته شده است.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در نشست با امام جمعه بوشهر با اشاره به پیروی جبهه مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: پیروزی غرورانگیز فلسطین در مقطع مهم تاریخی شاهد هستیم که چگونه رزمندگان جبهه مقاومت سرافراز با دست خالی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح و همه امکانات و تجهیزات بر ابهت پوشالی رژیم غاصب اسرائیل فائق آمدند.

رئیس رسانه ملی تحمیل ذلت، شکست، سرشکستگی و وضعیت بی‌سابقه ارتش رژیم غاصب اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این پیروزی یکی از نقطه‌های درخشان در تاریخ مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مقاومت برابر استعمار و استکبار را دارای تاریخ درخشانی است، گفت: ۵ قرن مقاومت برابر استعمارگران انگلیس و پرتغال ازجمله تاریخ درخشان استان است و شهدای مبارزه با انگلیس رئیسعلی دلواری و شهدای دفاع مقدس از جمله نادر مهدوی از افتخارات ایران اسلامی است.

جبلی با اشاره به اینکه استان بوشهر علاوه بر تاریخ مقاومت مبارزاتی در عرصه اقتصاد کشور از جایگاه مهم و ممتاز برخوردار است، گفت: در دوران دفاع مقدس جزیره خارک در صدور نفت همواره مورد هدف دشمن قرار داشت که رزمندگان این استان در عملیات‌های دریایی هیمنه آمریکا و هم هم‌پیمان آنان را در هم شکستند.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به صحنه به ذلت کشیدن آمریکایی‌ها در خلیج فارس توسط رزمندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر نقطه درخشان مقاومت در ادوار مختلفی تاریخی شناخته شده است که این افتخارات باید به تصویر کشیده شود.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر به تصویر کشیدن تاریخ مقاومت استان بوشهر اضافه کرد: تولید آثار فاخر در عرصه مقاومت رزمندگان بوشهری مورد توجه است و خوشبختانه تولید مجموعه نمایشی شهید نادر مهدوی سردار مبارزه با آمریکا در خلیج فارس در دستور کار صدا و سیما قرار گرفته شده است.

وی به ظرفیت‌های استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: ظرفیت‌های استان بوشهر علاوه بر حوزه مقاومت، در عرصه فرهنگی، تمدنی، تاریخی دارای توانمندی بالایی است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استان بوشهر پایتخت انرژی ایران است تصریح کرد: حوزه انرژی هسته‌ای هم یکی دیگر از مقاومت جانانه مردم ایران اسلامی در برابر قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر، استان بوشهر نماد این مقاومت معرفی شد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه استان بوشهر نماد مقاومت در برابر استعمارگران و استکبار جهان است اضافه کرد: پایمردی مردم استان بوشهر در آغوش کشیدن ظرفیت‌های مهم اقتصادی در بخش‌های گوناگون می‌طلبد رسانه ملی بیش از پیش به آن توجه ویژه و نگاه عمیق‌تر کند و اقدامات موثرتر شود.

جبلی به اسارت درآمدن متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این عرصه صداوسیما بوشهر یک نقش مهم ایفا کرد و یک نقطه درخشان برای این مرکز در به تصویر کشیدن این ذلت متجاوزان شد.

وی با بیان اینکه در دور جدید فعالیت‌های صداوسیما بر اساس منویات مقام معظم رهبری به ۲ عنوان هویت و عدالت مزین شده است، گفت: آنچه امروز بیش از گذشته به آن نیاز است یادآوری و بازخوانی هویت ملی، تاریخی، فرهنگی، هنری و جهانی ایران است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیان کرد: ابعاد مختلف این هویت پرافتخار ایرانی در کنار هویت تمدنی و فرهنگی کشور و هویت امتی و جهانی که انقلاب اسلامی است و آنرا ارتقا داد باید توجه ویژه شود.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: باید جلو طوفان‌های ضدهویتی و فرهنگی که به سمت ایران اسلامی توسط رسانه‌های دشمن وجود دارد و تمرکز آنها بر روی فرهنگ، سلامت، ایمان جامعه به ویژه هدف قرار دادن نسل جوان است بهترین راه بازخوانی هویت در جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب است.

جبلی عنصر عدالت را یکی دیگر از موارد مهم دانست و خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب عنصر عدالت به عنوان یکی از مسائل به زمین مانده یاد شده باید به حد مطلوب در کشور محقق شود.

وی عدالت پرداختن به ظرفیت‌های کشور را یکی برنامه‌های رسانه ملی دانست و تأکید کرد: ترویج عدالت، بازخوانی مصادیق عدالت از هدف بلند برای دستیابی به آن است که امید می‌رود محقق شود.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سند تحول این سازمان به ۲ عنصر هویت و عدالت توجه ویژه شده است، افزود: به ظرفیت‌های مختلف که در نقاط مختلف کشور وجود دارد با تبدیل به ایده ملی به آن توجه ویژه می‌شود.

ایجاد مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج فارس در استان بوشهر

امام جمعه بوشهر هم با قدردانی از تلاش رئیس سازمان صدا و سیما و دست‌اندرکاران این سازمان نقش رسانه در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: حوزه رسانه همواره به‌عنوان پدیده مهم و تأثیرگذار در جهان از دیرباز مطرح بوده و نقش مهمی ایفا می‌کند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نخستین رسانه در عالم وجود را پیام‌های الهی به جامعه توسط پیامبران الهی دانست و بیان کرد: در طول تاریخ هیچ‌گاه نقش رسانه به اندازه جهان معاصر نبوده و با توسعه سیستم دیجیتال در عرصه رسانه جغرافیای پوششی را توسعه داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جهان اکنون یک جهان رسانه‌ای راهبردی و استراتژیک در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پدافند غیرعامل و حتی علم و فناوری است، گفت: رسانه هر کشور به‌عنوان شناسنامه آن کشور محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از اهداف مهم استکبار رسانه‌ای را پیاده کردن فرهنگ خود در جامعه و هدایت مردم به اهداف خود دانست و تصریح کرد: چپاول ثروت‌ها، منابع و تسلط بر قدرت کشورها از اهداف مهم استکبار رسانه‌ای است که ایجاد خط مقاومت رسانه یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه اکنون رسانه ملی شناسنامه تمام‌نمای انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: صداوسیما نقش مهمی در پیشرفت، عدالت، توسعه فرهنگ، رشد و بالندگی و مقاومت در برابر تهاجم نرم دشمن دارد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه در آستانه تحول عظیم و نظم نوین جهانی قرار داریم، اضافه کرد: دشمنان دنبال تخریب هویت دینی و ملی مردم است که تشکیل جبهه مقاومت رسانه در برابر این تهاجم یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با قدردانی از اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح جنگ اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: صداوسیمای ایران در این عرصه و انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه خوش درخشیده است.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه بوشهر یک استان رسانه‌ای است، اضافه کرد: مردم استان بوشهر از دیرباز با کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها ارتباط و تعامل داشته‌اند و اکنون جامعه آماری استان بوشهر دارای مخاطب رسانه‌ای بالایی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، سواد رسانه‌ای در استان بوشهر را بالا اعلام و بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان بوشهر در عرصه رسانه، می‌توان مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج فارس در استان بوشهر ایجاد کرد.

وی با اشاره به تولید برنامه‌های مختلف در صداوسیمای مرکز بوشهر افزود: توانمندی بالایی در استان بوشهر وجود دارد که می‌طلبد برای تولید فیلم کوتاه، بلند و برنامه‌های صوتی و تصویری در صداوسیمای بوشهر حمایت ویژه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.