دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

بیتا احمدی:

استفاده از بازیگران جوان و کم تجربه سینما و تلویزیون را از حالت یکنواختی در حوزه بازیگری خارج می‌کند

بیتا احمدی

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «خبر خاصی نیست»، گفت: تربیت نیروی جدید در سینما همواره وجود داشته است اما رشد کردن در این حوزه و دیدن شدن از جمله موضوعاتی است که نیاز به موقعیت دادن، دارد و در ادامه ماندگاری آن فرد تنها منوط به استعداد و توانایی های خود او خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، بیتا احمدی در گفت‌وگو با ایرنا درباره حضور بازیگران جدید در تلویزیون و سینما اظهار داشت: هر جریان فکری هر از چند گاهی نیاز به فکر و اندیشه تازه دارد که سینما و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته اندیشه تازه به معنی نفی پیشکسوتان نیست اما نیروی تازه نیازِ هر تفکری است و در هنر، مخصوصا سینما و تلویزیون که نیروی انسانی بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد باید به روز شود.

وی تاکید کرد: تربیت نیروی جدید در سینما همواره وجود داشته است اما رشد کردن در این حوزه و دیدن شدن از جمله موضوعاتی است که نیاز به موقعیت دادن، دارد و در ادامه ماندگاری آن فرد تنها منوط به استعداد و توانایی های خود او خواهد بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه گفت: همانطور که قصه و فیلمنامه در سینما نیاز به تنوع دارد حضور متنوع بازیگران نیز باعث توجه بیشتری مخاطبان سینما می‌شود و این خود می تواند به بهتر و بیشتر دیده شدن اثر که به طبع آن تاثیرگذاری بیشتری هم خواهد داشت، بی‌انجامد.

احمدی با بیان اینکه درست است که بازیگر باید در هر ژانری توانایی ایفای نقش داشته باشد، افزود: اما این به معنای آن نیست که فیلمسازان بخواهند در همه‌ی فیلم‌ها و ژانرها با یک تعداد خاصی بازیگر کار کند. این اتفاق ممکن است موجب کسل کنندگی کار برای مخاطب شود.

وی تاکید کرد: استفاده از بازیگران جوان و کم تجربه ۲ ویژگی مثبت را در پی خواهد داشت نخست اینکه چهره‌های جدید وارد سینما می‌شوند و نکته دوم اینکه سینما و تلویزیون را از حالت یکنواختی در حوزه بازیگری خارج می‌کند.

بازیگر سریال «خوابزده» با بیان اینکه حضور زیاد بازیگر در سینمای هالیوود خودش یکی از نشانه‌های قدرت و اهمیت سینمای آمریکا است، ادامه داد: نکته قابل تامل اینکه در برخی مواقع بازیگران بسیار مطرح هالیوود در طول سال تنها در یک یا در موارد کم در ۲ فیلم ایفای نقش می‌کنند در حالی که در سینمای ایران بعضا بازیگرانی حضور دارند که در سال بین ۵ یا ۶ فیلم بازی می‌کنند.

احمدی تاکید کرد: بازیگری بدون شک یک علم است که مانند همه علوم باید به روز شود. گاهی مواقع باید بازیگر چند صباحی از کار دور باشد تا با تامل و تمرین دوباره به صحنه تئاتر یا سینما و تلویزیون برگردد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته اجازه ورود بازیگران جدید و حمایت از آنها است. این اتفاق علاوه بر اینجا پتانسیل جدید در سینما و تلویزیون به تنوع و رشد فیلم‌ها و سریال‌ها نیز کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.