شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«هنر» می‌توانند طرف غالب و مغلوب را تغییر دهد/ هفت هزار دانش آموز هنرمند جذب پیام انقلاب شدند

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

سینماپرس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی هفت هزار دانش آموز هنرمند جذب پیام انقلاب شدند که مجهز به توانایی های هنری هستند.

به گزارش سینماپرس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار که در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره منطقه ای و مردمی بود و استان ها این کار را انجام دادند و اداره کل بنیاد شهید به سطحی رسیده اند که کارهای فاخر در سطح ملی و بین المللی انجام دهند.

وی افزود: در این جشنواره هفت هزار دانش اموز در کنار بزرگسالان اثر فرستاده بودند که نشان می دهد استعدادهای فراوانی در حوزه هنرهای تجسمی در کشور داریم که علاقمند به پیام های انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از مظلوم در جهان را دارند و آثار حرفه ای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: بنیاد شهید در راستای وظیفه ذاتی خود ترویج ایثار شهادت که رساندن پیام شهدا به نسل های بعدی است در عرصه های هنری برنامه های جدی دارد که یکی از آنها برگزاری جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید بخشی از آثار هنرمندان ایثارگر را برای دادن هدیه، خریداری می کند و به همکارانمان در دولت و سایر مراکز اعلام می کنیم از این آثار برای هدیه، خریداری کنند گفت: از بعضی برنامه های تربیت هنرمند در سطح دانش آموزی و دانشجویی نیز حمایت می کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در روزهایی که به سر می بریم شاهد عرصه مبارزه و جهاد فی سبیل الله در مقابل سلطه گری و ظلم هستیم، شاید نسل هایی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، رژیم جعلی اسرائیل را بیش از پیش بشناسند، تجربه ای که در غزه در حال رخ دادن است دلیل روشنی برای قیام و ایستادگی ملت ایران در زمان انقلاب بود.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: هنرهایی نظیر شعر و رسانه روشنگری می کنند، به خاطر تاثیر شعر و رسانه در روشنگری جنبش های اجتماعی ایجاد شد و تمام جهان به قیام اسرائیل برخواستند؛ هنر می توانند طرف غالب و مغلوب را تغییر دهد بخصوص که اکنون رسانه ها تقویت شده و تلاش غرب بی نتیجه می ماند.

وی با بیان اینکه مومنان با ابزار درست پیام خود را به نسل های بعد برسانند، گفت: از مسئولان شهرستان ها تشکر می کنم که در این نهضت استعدادهای هنری را شناسایی می کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: هفت هزار دانش آموز هنرمند جذب پیام انقلاب شدند که مجهز به توانایی های هنری هستند. دست ملت بزرگ ایران در این عرصه پر است این جشنواره نشان داد دانش آموزان و هنرمندان در استان ها قوی شده اند و در این زمینه کارهای ملی ایجاد کرده اند، جای شکر دارد که این روحیه ایجاد شده که خود را در طراز ملی مطرح کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که شاهد تبلور استعداد های هنری ایثارگران باشیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: به ساحت شهدای انقلاب و ۲۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه که در عرض ۵۰ روز به شهادت رسیدند، دورد می فرستیم، اسرائیل و آمریکا از این روحیه شکست می خورند نه از سلاح، قدرت ایمان؛ ملت را به پیروزی می رساند که محصول اندیشه های امام (ره) است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.