چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

بهمن هاشمی:

«صداوسیما» همان‌طور که از اسمش پیداست اول «صدا»ست و بعد «سیما»/متاسفانه آنطور که باید به ‌«رادیو» و «دوبله» اهمیت داده نمی‌شود

بهمن هاشمی در مراسم تشییع پیکر مرحوم جلال مقامی

سینماپرس: بهمن هاشمی از گویندگان و مجریان قدیمی صداوسیما که مدتی است با برنامه «میدون» به آنتن تلویزیون بازگشته است «میدون» را برنامه مفیدی می‌داند. این مجری و گوینده درباره ادامه حضورش در تلویزیون و دوبله هم تاکید می‌کند: تا زمانی که صدایم دربیاید و بتوانم اجرا کنم و مرا بخواهند، هستم.

به گزارش سینماپرس، هاشمی که پس از مدت‌ها دوری از قاب تصویر با برنامه «میدون» شبکه سه سیما به آنتن تلویزیون بازگشته است در گفت‌وگویی با ایسنا از تجربه همکاری‌اش با این برنامه تلویزیونی گفت. او با تاکید براینکه شغل اصلی اش گویندگی است درباره فعالیتش در حوزه دوبله هم عنوان کرد که همچنان سخت مشغول کار است.

بهمن هاشمی، مجری «میدون» ابتدا درباره رضایتش از این برنامه تلویزیونی که به معرفی کارآفرینان اختصاص دارد، چنین می گوید: مردم باید از ما و برنامه راضی باشند وگرنه من شغلم این است و هیچ وقت از اجرای برنامه‌ای ناراضی نبودم. اگر مردم ما را دوست دارند ما خدمتگزارشان هستیم. اینکه مدتی در تلویزیون نبودم قبلا هم اشاره کردم که تا ما را نخواهند که مقابل دوربین نمی‌آییم. اگر نبودم به این دلیل بوده که پیشنهادی نبوده و ما را نخواسته بودند.

تا وقتی صدایم دربیاید هستم

این گوینده و مجری باسابقه درباره اینکه خودش فکر می‌کند تا کی می‌خواهد فعالیت هنری داشته باشد و آیا بازنشستگی ای برای خودش متصور شده است؟ خاطرنشان می‌کند: کار هنر که بازنشستگی ندارد. در گویندگی تا زمانی که صدایت در بیاید باید حرف بزنی، در بازیگری و اجرا هم همینطور است؛ ضمن اینکه ماهم مطابق با سنمان پیش می‌رویم. ما مثل فوتبالیست‌ها هستیم که بعد از مدتی بازی، مربی می‌شویم و بعد از مربی‌گری مدیر باشگاه و سپس رئیس فدراسیون.

هاشمی در واکنش به اینکه همچنان می‌توانید اکت و اکشن‌های خودتان را در اجرا داشته باشید؟ چنین اظهار می‌کند: خدا را شکر فعلاً اکت و اکشنم را دارم چون من مطابق سنم عمل می‌کنم. طبیعتاً هرچه سن بالاتر برود میزان اکت و اکشن‌ها هم تغییر می‌کند. فعلا خداراشکر راضی ام.

لزوم ضرورت بر حفظ هنرمندان قدیمی در تلویزیون

او در ادامه درباره ضرورت استفاده از هنرمندان قدیمی صداوسیما بیان می‌کند: الان که خدا را شکر سازمان صداوسیما از قدیمی‌ها به میل خودشان استفاده می‌کند، هر کسی هم که نیست طبیعتاً خودش نمی‌خواهد البته تغییر سلیقه‌ها هم مطرح است. به هر حال کار هنری سلیقه کارگردان، مدیر گروه و تهیه کننده است. الان هم سلیقه به این شکل است. به نظرم همه هنرمندان دوست دارند فعالیت داشته باشند ولی به هر حال سلیقه‌ها هم مطرح است.

«میدون» مفید است

این مجری تلویزیون سپس درباره برنامه «میدون» توضیح می‌دهد: همانطور که می‌دانید «میدون» برنامه‌ای برای معرفی کارآفرینان و کسب و کارهایی است که خرد و کوچک هستند و دیده نمی‌شوند. این برنامه تلویزیونی بسیار کار بزرگی کرده است و بدون اینکه هزینه‌ای از کسی دریافت کند کسب و کارها را معرفی می‌کند، به آنها امید می‌دهد، راهکارها را معرفی می کند و ضعف هایشان را گوشزد می‌کند. به نظرم «میدون» برنامه بسیار مفیدی است.

هاشمی درباره دیگر فعالیت‌هایش در تلویزیون و کارش در دوبله هم عنوان می‌کند: فعلاً برنامه دیگری به غیر از «میدون» ندارم؛ البته پیشنهاد داشتم اما خودم فعلاً با «میدون» پیش می‌روم؛ ضمن اینکه کار اصلی‌ام دوبله است و همچنان مشغولم.

این صداست که می‌ماند

این دوبلور در عین حال به ضعف‌های حوزه دوبله اشاره و تصریح می‌کند: دوست داریم به دوبله بیشتر نگاه عاقلانه‌تری داشته باشند چون واقعاً نگاه غیرمعقولی روی دوبله است. صداوسیما همان‌طور که از اسمش پیداست اول صداست و بعد سیما اما متاسفانه آنطور که باید به ‌دوستان رادیو و دوبله اهمیت داده نمی‌شود. یک گوینده اندازه رفت و آمد و خورد و خوراکش هم در نمی‌آورد اما کار بزرگی برای تلویزیون انجام می‌دهد. رادیو و دوبله واقعاً مظلوم واقع شده‌اند و این خیلی بد است در شرایطی که صدا نباشد، تصویر چه فایده‌ای دارد؟ باید صدایمان به گوش کسانی برسد که متاسفانه قدر صدا را نمی‌دانند در حالی که این صداست که می‌ماند.

بهمن هاشمی در سخنان پایانی‌اش به توجه و استقبال مردم نسبت به برنامه «میدون» اشاره و تاکید می‌کند: هیچوقت محبت مردم را فراموش نمی‌کنم. از وقتی که آمدم و برنامه «میدون» را اجرا کردم مردم نگاه خوبی نسبت به برنامه داشتند و من خیلی از آنها متشکرم. نگاه کردن به این برنامه در واقع به وجد آمدن است برای کسانی که فکر می‌کنند کار نیست یا کم است و یا نمی‌شود تولید کرد، بنابراین این برنامه باعث می‌شود به سراغ تلاش و کوشش و تولید بروند.

به گزارش ایسنا، برنامه «میدون» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست و فصل اول آن سال ۹۸ پخش شد.

علیرضا یونچی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، حسین مصطفی‌زاده، مینا مهرنوش، حجت الله عبدالملکی، حمیدرضا موثقی، علیرضا نبی، امیر شکوهی نیا و ... از جمله داوران فصل‌های گذشته «میدون» بودند.

حامد سلطانی و ولی‌الله اشرفی هم اجرای فصل‌های گذشته «میدون» را برعهده داشتند. اکنون این برنامه با اجرای بهمن هاشمی در حال پخش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.