دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

«خشایار موحدیان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

بخش خصوصی فقط درگیر گیشه و دست و پازدن برای پول در آوردن از تولیدات کمدی با تنوع کم است

خشایار موحدیان در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن دلتنگی»

سینماپرس: خشایار موحدیان تدوین گر سینما در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: بدیهی است که با تزریق اندک پول تو جیبی وحق بیمه و … روح و دل انسان هنرمند آرام نمی شود و ما نیازمند تغییر در نگرش اصلی امور فرهنگی کشور هستیم.

تدوین گر فیلم های سینمایی «سیاه باز» و «جهان با من برقص» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:بنده فکر می کنم هستهِ اصلیِ جریان ساز فرهنگی کشور، دیگر دغدغهِ ساخت و تولید آثار متنوعِ فرهنگی در زمینهِ فیلم و سریال را ندارد و تا وقتی که تفکرِ اصلی مدیریت فرهنگی کشور به کارآمدی افراد بی توجه باشد، بدون شک نه در زمینه ِتنوعِ سلیقه و ایده اتفاق خوبی می افتد و نه در زمینه تولید کار برای افراد سینما و تلویزیون وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروزه فقط جریان های سیستمی دولتی، توانایی کارهای سفارشی را دارند و بخش خصوصی فقط درگیر گیشه و دست و پازدن برای پول در آوردن از تولیدات کمدی با تنوع کم است.

موحدیان تأکید کرد: شاید بتوانیم امیدوار باشیم که در نگرش اصلی امور فرهنگی کشور تجدید نظر شود! تورم و مشکلات اقتصادی کلانی که وجود دارد تاثیر مستقیم بر بی کیفیت شدن آثار سینمایی گذاشته و خود به خود باعث شده تا تعداد تولیدات سینمایی کم شود و نیروی با انگیزه کار بیکار و خانه نشین شود.

این سینماگر متذکر شد: بنده معتقدم ما باید اول از همه آموزش صحیح و با کیفیت در سینما را جدی بگیریم و سپس سراغ تولیدات متنوع با کمترین سانسور برویم. حمایت از فیلم کوتاه، فیلمساز های جوان و حمایت مالی فیلمسازان بخش خصوصی با هر نگرش و جریان فکری می تواند ما را امیدوار به اتفاقات خوب در آینده سینمای کشور کند.

تدوین گر فیلم های سینمایی «آرایش غلیظ» و «فصل نرگس» در پایان این گفتگو با بیان اینکه دلم می خواهد به آینده امیدوار باشم متذکر شد: مدیران باید بدانند تزریق پول توجیبی و... به هنرمندان روز به روز حال دل افراد این حوزه را بد و بدتر می کند و آن ها نباید در پی مسکن های موقتی باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.