شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

سینما و سایر هنرها باید در خدمت معرفی مظلومان عالم باشند/ باید بودجه‌ را در اولویت قرار دهیم تا چنین فیلم هایی تولید شوند

لاله افتخاری، نماینده مجلس در  نشست خبری دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «مرز آزادی بیان»

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه گفت: هنرمندان باید در آثارشان عمق شرارت مستکبران را به تصویر بکشند؛ باید همه جنایاتی که آمریکایی ها تاکنون در دنیا انجام داده اند در این فیلم ها به تصویر کشیده شود.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بحمدالله ما هم سینماگران توانمندی داریم و هم محتوای مناسب در اختیارمان است اما باید این ها با یک سیاست گذاری مناسب در خدمت معرفی استکبار قرار بگیرند. سینما و سایر هنرها باید در خدمت معرفی مظلومان عالم باشند. باید در خدمت این باشند که عمق شرارت استکبار را نشان دهند.

وی ادامه داد: باید جنایات آن ها در تمام کشورها به تصویر کشیده شود؛ آمریکایی ها جنایات وحشتناکی را در دنیا رقم زده اند که از جمله آن ها می توان به جنایات شان در هیروشیما، غزه، عراق، افغانستان و سوریه اشاره کرد.

افتخاری سپس در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا تاکنون کار شایسته و قابل تأملی در این حوزه تولید نشده است اظهار داشت: عدم تعهد برخی هنرمندان و فقدان سیاست گذاری مسئولان باعث شده کار ارزنده ای در این حوزه تولید نشود. اگر هم کاری بوده به صورت موردی و مقطعی بوده که پذیرفتنی نیست.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: بی شک باید بودجه های سرگردان و حتی بودجه های تعریف شده را در اولویت قرار دهیم تا چنین فیلم هایی تولید شوند. نه فقط فیلم که باید در سایر حوزه های فرهنگی و هنری نیز دست مستکبران را رو کرده و علیه آن ها مبادرت به تولید اثر کنیم تا ان اشاالله این اتفاق بتواند تأثیرات مثبتی را در جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنر باید با زبان دل بشر باشد. استکبار از طریق هنر نقشه خود را پیاده می کند و شاید یکی از مهمترین ابزارهایش سینما باشد از این رو تعلل و اهمال کاری ما در این حوزه اصلاً پذیرفتنی نیست و باید با عزمی راسخ جلوی توطئه و نقشه شوم دشمنان ایران اسلامی ایستادگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.