شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

نامه‌نگاری به سبک «رئیس سازمان سینمایی»؛

قدردانی از «معاون اول رئیس جمهور» برای تشکیل جلسه «شورای عالی سینما»!

محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای عالی سینما در راستای اهتمام و حسن نظر وی نسبت به سینماگران و سینمای ایران تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش سینماپرس، متن نامه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و دبیر شورای عالی سینما بدین شرح است:

«جناب آقای محمد مخبر /معاون محترم رئیس جمهور

با سلام و ادب

احتراما به استحضار می‌رسانم به عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ سینمای ایران که در حال حاضر مسئولیت مستقیم مدیریت حوزه سینما را بر عهده دارم وظیفه و شایسته می‌دانم مراتب قدردانی خویش را از اهتمام و حسن نظر جنابعالی نسبت به سینماگران و سینمای ایران ابراز دارم.

شورای عالی سینمای ایران در دوره جدید به ریاست حضرتعالی با حمایت تمام قد شما به مصوبات و دستاوردهای ارزشمند و بی‌نظیری دست یافته است.

اگر چه بخش اعظمی از این دستاوردها در قالب طرح‌های توسعه‌ پایدار طی ماه‌ها و سال‌های آینده، جامعه سینمایی و حوزه فرهنگ از برکات و اثرات آن بهره‌مند می‌شوند اما بدون شک، تصویب و عملیاتی کردن این گزاره‌های مهم در زمینه زیرساخت، تجهیز، معیشت، رفاه و مسکن سینماگران، رشد فناوری‌های آموزشی، پیش‌بینی ساز ‌وکارهای مهم‌ برای ایجاد پشتوانه‌های اقتصادی و تقویت اقتصاد سینما، احیای سینمای استانی و … باعث شکوفایی مضاعف سینمای کشور و ورود آن به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

تصویب طرح‌های بزرگ ملی از قبیل: اختصاص ۲۰۰۰ واحد مسکونی به خانواده سینما، حمایت تجهیزاتی از مراکز سینمای جوان تا سقف ۱۸۰۰ میلیارد ریال، تصویب طرح ساخت سینما در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از محل منابع سفرهای استانی، تصویب طرح تاسیس شهرک سینمایی دیجیتالی، تصویب بودجه ارزی برای تولیدات ‌مشترک بین‌المللی، تصویب طرح «سینما- کارت» برای تضمین ‌دائمی مخاطبان سینما، تصویب تاسیس بنیاد ملی پویانمایی، و چندین طرح دیگر در کنار اهتمام همواره شما برای کمک و حمایت از معیشت و مباحث مالیاتی، بیمه بیکاری سینماگران و … برای سینمای پرافتخار ایران فرصت‌هایی طلایی و مغتنم است.

این روزها، بازتاب اخبار و گزارش مصوبات شورای عالی سینما در محافل سینمایی و فضای فرهنگی، جوی پرامید و روحیه‌بخش را ایجاد کرده و از هفته گذشته، پیام‌ها و تماس‌های بسیاری از سوی همکاران سینمایی‌ام دریافت کرده‌ام.

از این رو، شایسته‌ می‌دانیم از مساعدت‌های حضرتعالی- که در کنار مشغله‌ها و دغدغه‌های بی‌شمار - به سینما، عنایت و التفات داشته‌اید به طور ویژه تشکر و سپاسگزاری نمایم.

همچنین، جا دارد از هم اندیشی‌ها و مشاوره‌های اعضای محترم حقیقی و حقوقی شورا، و حمایت‌ها و پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مسیر همواره، همراه و حامی سینما و سینماگران بوده‌اند، قدردانی کنم.

سینمای ایران با کارنامه درخشان خود در چهار دهه گذشته به یقین، افق‌های بلندی را در شکل‌گیری تمدن جدید اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور، خواهد داشت و این بسترسازی‌ها و حمایت‌ها ضمن تقویت و ارتقای سینمای ملی کمک خواهند کرد تا این سینما در بازارهای پررقابت منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از جهش‌ها و پیشرفت جا نماند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.