دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

با بحث «ذائقه مخاطب»؛

«شهریار زرشناس» به «جام جم» می‌رود

شهریار زرشناس

سینماپرس: پس از افتضاح حضور و اتهام زنی «داروغه زاده» به نظام جمهوری اسلامی آن هم در یک برنامه زنده تلویزیونی و بدتر از آن انفعال مجری این برنامه در برخورد با این پزشک عمومی که سال‌ها در سینمای کشور نقش مبتذل ایفا نموده؛ حالا ظاهرا قرار است این برنامه با دعوت متفکران انقلاب اسلامی، بی‌برنامگی و اشتباه رسانه‌ای پیش آمده را جبران سازد و از این جهت چهارمین قسمت از برنامه «جام جم» با ادامه بحث «ذائقه مخاطب» میزبان شهریار زرشناس می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «جام جم» با رویکردی نقادانه به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و با سردبیری و میزبانی سید احمد موسوی صمدی هر دوشنبه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

این برنامه در قسمت اول و دوم به موضوع سلبریتی‌ها پرداخت که با حضور محمدصادق کوشکی در قسمت اول و ابراهیم داروغه زاده در قسمت دوم موضوعات بحث برانگیزی را برای اولین بار روی آنتن رسانه ملی مطرح کرد. قسمت سوم نیز با حضور حسین انتظامی به بحث درباره ذائقه سازی برای مخاطبان پرداخت.

بحث ذائقه مخاطب این هفته هم در برنامه «جام جم» ادامه دارد و امشب دوشنبه ۲۷ شهریور ماه شهریار زرشناس پژوهشگر حوزه‌های ادبیات، فرهنگ و فلسفه است این موضوع را بسط می‌دهد.

ذائقه مخاطب همواره مساله تولیدکنندگان و پدیدآورندگان در مدیوم‌های مختلف بوده است که در سینما گیشه و در مدیوم‌های تلویزیون یا شبکه خانگی به نوعی دیگر سعی در تاثیرگذاری بر مخاطب به عنوان مصرف کننده دائمی خود بوده است.

این میان گاهی بین تولیدکنندگان آثار هنری و کارشناسان و متولیان سیاستگذاری‌های فرهنگی نیز مناقشاتی مطرح می‌شود که یک طرف از نمایش واقعیت‌های جامعه مثلا در بحث آسیب‌های اجتماعی دفاع کرده و بر نمایش بی پرده آن در فیلم و سریال‌ها تاکید دارد و طرف دیگر نمایش آن را ترویج همین آسیب‌ها و دامن زدن به گسترش آن می‌داند.

این برنامه که نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد در قسمت‌های ابتدایی با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی که سازمان صداوسیما با آن‌ها مواجه بوده نقد و بررسی می‌کند.

برنامه «جام جم» محصول مرکز سیمرغ هر دوشنبه حوالی ساعت ۲۳ به صورت زنده روی انتن شبکه یک می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.