دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

آیین رونمایی از پوستر «بیست وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری» برگزار شد؛

فلاح: در این جشنواره امیدوار هستیم «قصه» را به خانواده‌ها برگردانیم

سخنرانی فرهاد فلاح در آیین رونمایی از پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

سینماپرس: آیین رونمایی از پوستر و فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این مراسم زهرا مکاری به اجرای قصه فیل رنگارنگ با زبان اشاره پرداخت.

فرهاد فلاح رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: امروز مراسم شروع بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی است که به صورت ملی و بین المللی آن را برگزار می‌کنیم. ویژگی این مراسم این است که یکی از افتخارات جهان را رقم زده‌ایم و مفتخر هستیم که اعلام کنیم ایران یکی از کشورهای پیشرو در موضوع قصه‌گویی در سطح جهان است که می‌درخشد و ما تلاشمان را خواهیم کرد تا جشنواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود. ویژگی دیگر جشنواره بیست وپنجم این است که موضوعات و رویکردها و جوایز و بخش‌ها نوین هستند.

او با بیان اینکه ویژگی دیگر جشنواره بیست وپنجم این است که موضوعات و رویکردها و جوایز و بخش‌ها نوین هستند. اظهار کرد: قصه و قصه‌گویی به عنوان یک ظرفیت بسیار ارزشمند برای تربیت کودکان و جوانان به کار می‌رود و ما تلاش داریم این موضوع فرهنگی مهم را به صحنه بازگردانیم؛ یکی از اهداف دیگر این جشنواره عمومی سازی و مردمی سازی قصه‌گویی است. ما در این جشنواره امیدوار هستیم قصه را به خانواده‌ها برگردانیم و از قصه به عنوان عنصر کاملا ارزان استفاده کنیم تا بتوانیم فرزندان خوبی را برای آینده کشورمان تربیت کنیم؛ از این جهت به جشنواره قصه‌گویی به عنوان بستری برای تربیت کودکان نگاه می‌کنیم. نگاهمان به قصه بستری اساسی برای شکل گیری محتواها است و هرچه بتوانیم در حوزه قصه گویی سرمایه گذاری کنیم پیشرفت کرده ایم.

فلاح افزود: خداوند از هنر قصه برای هدایت و تربیت بشر استفاده کرده است که ما در قرآن بیش از ۱۲۰۰ قصه داریم که این قصه‌ها برای تربیت انسان‌ها استفاده شده است و ما امروز در کشورمان از این بستر برای توانمندی کودکان و نوجوانانمان استفاده می‌کنیم. همچنین با قصه لبخند بسازیم شعار بیست وپنجمین جشنواره قصه گویی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.