سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

ارزیابی وضعیت سینمای کشور/۷

امینی: سرخوردگی و افسردگی سینماگران برای متولیان سینما اصلاً اهمیتی ندارد!

پویا امینی در دومین جلسه یک سه شنبه کوتاه

سینماپرس: پویا امینی گفت: متأسفانه مسئولان به سینما و سینماگران به عنوان بچه سرراهی نگاه می کنند و همین اتفاق باعث شده تا ما همواره با بحران جدی در حال دست و پنجه نرم کردن باشیم!

پویا امینی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با اتمام دومین سال حضور مدیران سینمایی جدید در خصوص وضعیت امروز سینمای کشور گفت: متأسفانه مسئولان به سینما و سینماگران به عنوان بچه سرراهی نگاه می کنند و همین اتفاق باعث شده تا ما همواره با بحران جدی در حال دست و پنجه نرم کردن باشیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «بزرگمرد کوچک» و «شام عروسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در چند سال اخیر مسأله سینما و اهالی سینما که تنها راه درآمدشان کار کردن در این حوزه است، دغدغه مسئولان نبوده و آن ها آنچنان که باید کاری برای رفع بحران از سینما و زندگی سینماگران برنداشتند.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی است که مدیران ملزم به حمایت از هنرمندان و یکایک افرادی که در این رشته هنری مشغول به کارند هستند. مدیران سینمایی در این سال ها تنها به یک سری افراد خاص دل بسته اند که به عنوان سرمایه گذار وارد سینما می شوند و به شکل مقطعی از سینما حمایت جزئی می کنند و تنها برای کسانی که در آن پروژه ها فعالیت می کنند سودآوری دارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: متأسفانه فقدان دغدغه مندی از سوی متولیان سینمایی باعث شده تا بسیاری از هنرمندان عطای کار در کشور را به لقایش ببخشند و به سمت کشورهای خارجی بروند به عنوان مثال اصغر فرهادی که یکی از شاخص ترین سینماگران ایرانی است به دلیل عدم حمایت متولیان سینما مجبور شد تا با سرمایه گذاران خارجی وارد مذاکره شود و برای کشورهای دیگر فیلمسازی کند.

امینی سپس با بیان اینکه سرخوردگی و افسردگی سینماگران برای متولیان سینما اصلاً اهمیتی ندارد تأکید کرد: تا زمانی که مدیران سینمایی به فکر نیفتند و تدبیری اندیشه نکنند قطعاً شرایط از این هم بدتر می شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «وعده دیدار» و «راه بی بازگشت» در پایان این گفتگو افزود: من بسیار متأسفم که مدیران سینمایی فقط حرف می زنند و کاری که باید برای این جامعه مظلوم صورت نمی گیرد و سینماگران رسماً به حال خود رها شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.