دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۲

مفید: کم کاری سینما و تلویزیون در خصوص حوادث و رویدادهای صدر اسلام پذیرفتنی نیست

بهروز مفید

سینماپرس: بهروز مفید گفت: ما باید تمام تلاش مان را بکنیم تا هرچه بیشتر اتفاقات آن دوران را به تصویر بکشیم و به خصوص باید محتوای آثار را با شرایط امروز هماهنگ کنیم تا این فیلم ها و سریال ها با ذائقه مخاطب امروزی جور شود.

بهروز مفید تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: کم کاری سینما و تلویزیون در خصوص حوادث و رویدادهای صدر اسلام پذیرفتنی نیست! ما باید تمام تلاش مان را بکنیم تا هرچه بیشتر اتفاقات آن دوران را به تصویر بکشیم و به خصوص باید محتوای آثار را با شرایط امروز هماهنگ کنیم تا این فیلم ها و سریال ها با ذائقه مخاطب امروزی جور شود.

تهیه کننده مستند بلند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بیشتر کارهای مذهبی مان با روایت تاریخی از گذشته عجین شده که ممکن است مخاطب قبلاً به صورت شفاهی در مورد آن ها مطالبی را شنیده باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: از این رو باید سعی کنیم تا در قالب تصویر حرف های نو بزنیم. باید بر اساس نیازهای امروز نسل جوان ارزش های دینی را به تصویر بکشیم. به عقیده بنده در فیلمنامه ها به جای روایت صرف از تاریخ گذشته باید آن روایت ها را با مسائل روز ترکیب کنیم اما افسوس که در این قسمت بسیار ضعیف عمل کردیم و عمدتاً در برخی مقاطع تاریخی اصلاً کاری نکردیم.

مفید خاطرنشان کرد: مثلاً در خصوص شعب ابی طالب ما هیچ کاری نکردیم در صورتی که این واقعه آنقدر سرشار از عناصر دراماتیک است که می توان ده ها فیلم و سریال با رویکردها و نگاه های متفاوت از آن تولید کرد.

این سینماگر با بیان اینکه در زمینه تولید آثار تاریخی نیازمند نوآوری هستیم متذکر شد: مثلاً در خصوص واقعه عاشورای حسینی (ع) ما بیشتر در بخش حماسی و بخش ارزشی ورود کردیم و در خصوص تغییر نگاه فرد و اینکه چطور این واقعه می تواند برای جوان امروز حرف داشته باشد کاری انجام ندادیم.

وی در همین راستا تأکید کرد: ما اگر به کربلا پرداختیم از صبح تا ظهر عاشورا بوده؛ من فکر می کنم یک خورده در این زمینه دچار تکرار مکررات شده ایم و حرف نو نداشتیم. ما به نوآوری نیاز داریم برای اینکه ارزش های دینی را بتوانیم در قالب یک الگو به نسل امروز معرفی کنیم و تلاش کنیم جوان امروزی از روایت ما الگوبرداری کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.