جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

مهنوش میرزایی:

«صداپیشگی» خیلی رقابتی شده است و این رقابتی شدن خیلی خوب است

تست دوبله-میکروفن-صدا

سینماپرس: مهنوش میرزایی صداپیشه می‌گویند: صنعت صداپیشگی به حرفه‌ای برای کاسبی استدیوها تبدیل شده و به چشم صرفا یک هنر به آن نگاه نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس، گوینده نقش گوئن در پویانمایی مرد عنکبوتی ۲(سراسر دنیای عنکبوتی) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زمانی که کار صداپیشگی را شروع کردم برای استدیوهایی که کارهایشان را قبلا می‌دیدم درخواست می‌دادم و یا می‌خواستم که تست بدهم تا معیار سنجشی باشد برای این که بدانم آیا می‌توانم وارد این صنعت شوم یا نه.

وی افزود: هر استدیویی این باور را داشت که حتما باید هنرجوی ما بشوید و اگر خواستیم با ما همکاری کنید و این که از جای دیگری با این استدیوها کار کنیم امکان پذیر نیست و این روند همچنان ادامه دارد.

میرزایی گفت: دوست دارم با استدیوهای دیگری کار کنم اما استدیوها تنها کسانی را قبول می‌کنند که از ابتدا هنرجوی آنها بوده باشیم و بعد با آنها کار کنیم.

او معتقد است صداپیشگی تنها یک صنعت نیست بلکه آمیخته‌ای از هنر و صنعت است؛ گاهی رخ صنعتی آن بالاتر می‌آید و رنگ هنر را تیره می‌کند و گاهی هنر آنقدر زیباست که شکوفا شده و خود را نشان می‌دهد.

او که از چهار سال پیش به کار گویندگی و صداپیشگی مشغول است و صداپیشگی در کارهایی چون فیلم ترسناک وینی پو و خون و عسل و هواپیما را انجام داده است گفت: صنعت صداپیشگی خیلی رقابتی شده است. چرا که به تعداد افراد با استعداد در این حوزه و علاقه‌مندان به این صنعت روز به روز اضافه می‌شود و این رقابتی شدن خیلی خوب است.

میرزایی افزود: درست است که رقابت سنگین است و هر روز بر تعداد استدیوها اضافه می‌شود اما همین نشان می‌دهد که چقدر به این صنعت علاقه و زمینه پیشرفت برای صداپیشگی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.