یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

حسین دالمن:

بدون پول نمی‌شود صحنه‌های مد نظر کارگردان را خلق کرد/باید هزینه و سرمایه‌گذاری کرد تا سینمای ما بتواند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد

حسین دالمن

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که آخرین نقش‌آفرینی او به سریال «گیسو» (منوچهر هادی ۱۳۹۹) برمی‌گردد، گفت: فیلم ساختن، پول می‌خواهد و نمی‌شود بدون پول مقابل دوربین معجزه کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین دالمن در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا سینمای ما به مرحله‌ای رسیده که بتواند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد؟ اظهار داشت: انگشت‌شمار بازیگرانی در کشور داریم که بازی آنها را می‌شود با بازی بازیگران خارجی تا حدودی هم‌تراز دانست اما سینمای ما در حال حاضر قابل قیاس با سینمای جهان از جمله هالیوود نیست و در ابتدا پول لازم است و هر کسی برخلاف این می‌گوید صادق نیست.

انگشت‌شمار بازیگرانی در کشور داریم که بازی آنها را می‌شود با بازی بازیگران خارجی تا حدودی هم‌تراز دانستبازیگر سریال هیولا(مهران مدیری ۱۳۹۸) می‌گوید: بدون پول نمی‌شود صحنه‌های مد نظر کارگردان را خلق کرد. باید هزینه و سرمایه‌گذاری کرد تا سینمای ما به نقطه‌ای برسد که بتواند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

برخی از چهره‌ها را اصلا بازیگر نمی‌دانم

بازیگر سریال ۰۲۱ (سید جواد رضویان و سیامک انصاری ۱۳۹۹) همچنین در این باره که در بیشتر آثار بویژه در سینما صرفا از یکی سری بازیگر شناخته شده و به اصطلاح چهره استفاده می‌شود و دیگر بازیگران را نادیده می‌گیرند، این کار را درست ندانست و گفت: من خودم کسی نیستم ولی برخی از این‌هایی که در عمده آثار سینمایی می‌بینم بازیگر نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: این‌ها به طور مرتب در فیلم‌های مختلف بازی کردند و چهره شدند. عده‌ای هم به کارهایشان می‌خندند. کارهایشان خنده‌دار است.

تئاتر را سرآغاز ورود به سینما نمی‌دانم

دالمن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحنه تئاتر سرآغاز ورود به تلویزیون و سینماست، با رد این باور گفت: خیلی از بازیگرها هستند که اصلا تئاتر هم کار نکرده‌اند.

خیلی از بازیگرها هستند که اصلا تئاتر هم کار نکرده‌اندبازیگر سریال سفر در خانه(بهمن گودرزی ۱۳۹۶) اظهار داشت: تمامی موفقیت‌های یک بازیگر، به توانایی او و آموزش‌هایی که فرا می‌گیرد، برمی‌گردد. برخی هم ذاتا بازیگرند.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: کسانی هستند مانند حامد بهداد و پارسا پیروزفر که اصلا نمی‌شود راجع به بازی این‌ها صحبت کرد.

مرحوم علی انصاریان به دادم رسید

دالمن همچنین درباره سخت ترین سکانس‌هایی که تاکنون تجربه کرده گفت: در فیلم سینمایی عشق و خیانت (محمد عبدی‌زاده ۱۳۹۶) که با مرحومه ماه‌چهره خلیلی و مرحوم علی انصاریان در لواسان بازی داشتم از بالای تپه پرت می‌شوم و مرحوم انصاریان من را نجات می‌دهد که اگر علی نبود پاهایم به طرز فجیعی دچار شکستگی می‌شدند.

بازیگر فیلم سینمایی خانه دختر (شهرام شاه‌حسینی ۱۳۹۳) همچنین از نقش‌آفرینی در اثر سینمایی منحط به کارگردانی محمدرضا سروستانی که قرار است در جشنواره لوکارنو حضور داشته باشد خبر داد و گفت: این کار هم‌اینک در مرحله تهیه پوستر و تدوین است.

ماجرای آسیب‌دیدگی در صحنه اعدام

وی خاطرنشان کرد: در این فیلم صحنه اعدامی بود که در این صحنه دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه پا شدم.

بازیگر فیلم سینمایی جمشیدیه (یلدا جبلی ۱۳۹۷) گفت: سکانس خیلی سختی بود. در صحنه‌ای من را که در دوران جوانی دچار خطایی شده بودم قرار است اعدام کنند که از بالای چهارپایه افتادم و پایم دچار آسیب دیدگی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.