چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید/۵

رویگری: مدیران سازمان سینمایی، خانه سینما و... باید تدبیری برای رفع معضلات معیشتی سینماگران داشته باشند/ آقایان حتی جویای احوال هنرمندان هم نمی شوند!

انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید-رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در خصوص انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید گفت: امروزه درد اصلی هنرمندان بیکاری و خانه نشینی و معضلات شدید مالی و معیشتی است از این رو مدیران سازمان سینمایی، خانه سینما، وزارت ارشاد و... باید تدبیری عاجل برای رفع معضلات معیشتی سینماگران داشته باشند و با در نظر گرفتن مستمری ماهانه، سبد کالا و... مانع از افزایش بحران در زندگی هنرمندان شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «شادروان» و «رفقای خوب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکل در سینمای ما و زندگی سینماگران ما یکی و دو تا نیست اما آنچه امروزه در بالاترین حد قرار گرفته و باید به عنوان اولویت شناخته شود رفع معضلات معیشتی هنرمندان است. این وظیفه مدیران سینمایی است که هوای هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت را داشته باشند.

وی ادامه داد: مگر جمیع اهالی سینما چند نفر هستند که این همه مدیر و دستگاه و سازمان و نهاد از رفع معضلات مالی و معیشتی آن ها عاجز مانده اند؟ در این اوضاع بحرانی باید تمامی نهادهای سینمایی ورود کنند تا اوضاع زندگی هنرمندان اندکی سامان پیدا کند.

رویگری با بیان اینکه باعث تأسف است که آقایان حتی جویای احوال هنرمندان هم نمی شوند! تأکید کرد: آیا مسئولان سینمایی در این همه دستگاه و نهاد از خانه سینما گرفته تا سازمان سینمایی و... یک بار از خود سوأل کرده اند حال رضا طوفان چطور است؟ یک بار از خودشان پرسیده اند که فردوس کاویانی کجاست و چه می کند؟ آیا اینقدر سخت است که یک تماسی با این هنرمندان بگیرند و جویای احوال شان شوند؟

این سینماگر تصریح کرد: الآن سینماگران ایران نیازمند کمک های مستقیم مالی مدیران هستند. مدیران بهتر است به جای انجام کارهای بیهوده و بودجه بر بادده بخشی از بودجه های سینما را صرف بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی هنرمندان کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.