شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

«استاد حسن ناهید» یکی از چهره های ماندگار و بی بدیل هنر این سرزمین بودند که نوای نی ایشان با روحشان عجین بود

حسن ناهید

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حسن ناهید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت نی را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه بیست و نهم بهمن در پیامی درگذشت استاد حسن ناهید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت نی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ آمده است:

«بسمه تعالی

بشنو این نی چون شکایت می کند/ از جداییها حکایت می کند

خبر ضایعه درگذشت هنرمند برجسته استاد حسن ناهید باعث تاسف و تاثر گردید.

در تاریخ هنر موسیقی ایران، بخش قابل توجهی از اصالت و هویت سازها برگرفته از حضور اساتید صاحب نامی است که با دل و جان خود، برای اعتلای موسیقی ایران زمین عمر گران بهای خود را صرف کرده اند و در این رهگذر استاد حسن ناهید یکی از چهره های ماندگار و بی بدیل هنر این سرزمین بودند که نوای نی ایشان با روحشان عجین بود.

اینجانب درگذشت استاد حسن ناهید را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت گفته و رحمت و غفران الهی وعلو درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

همچنین محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی درگذشت حسن ناهید را تسلیت گفت.

در متن پیام اله‌یاری آمده است:

«جامعه هنری ایران دگر بار در اندوه از دست دادن استادی یگانه اندوهناک شد. بزرگ مردی از تبار فرهنگ و هنر موسیقی و چهره ماندگاری که عمری نغمه و نی را به هم آمیخت و اینک از میان ما رفت.

استاد ناهید شخصیت تکرارنشدنی بود که سال‌ها خالصانه و عاشقانه، خدمات بی‌پایانی را به موسیقی ایران ارائه داد. بی شک نام ایشان بر تارک سپیدۀ فرهنگ پُربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید و هر زمان نام ساز نی بیاید، ناخوادآگاه یاد ایشان در ذهن تداعی خواهد شد.

درگذشت استاد بزرگ و گرانقدر موسیقی ایران، مرحوم حسن ناهید را به خانواده ایشان و جامعه موسیقی ایران تسلیت عرض کرده و برای دوسداران صدای جادویی و جاودانه نی ایشان، صبوری و شکیبایی آرزو می‌کنم. یاد استاد گرامی و راهشان پر رهرو باد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.