شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی:

«تئاتر» هنری است که به واسطه آن می توان راه سعادت بشر را ترسیم کرد!

کوروش زارعی در نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از فعالان عرصه نمایش و تئاتر خواست تا برای پیوند استوار تئاتر با فرهنگ رضوی و گسترش آموزه‌های رضوی متوسل به قرآن و اهل بیت (ع) شوند.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی در گفت و گو با ایرنا گفت: برگزاری جشنواره تئاتر ملی رضوی به منظور تولید متون و آثار نمایشی فاخر دینی، آیینی و کشف استعدادهای جدید است. در واقع تئاتر، هنری است که به واسطه آن می توان راه سعادت بشر را ترسیم کرد. خداوند هنرمندی خود را در قرآن ترسیم کرده است و با زبان قصه با ما سخن می گوید و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز راه را به ما نشان می دهند که چگونه از قصه های قرآنی تجربه کسب کنیم.

وی افزود: به منظور پیوند استوارتر و محکمتر تئاتر با فرهنگ رضوی و انعکاس عمیق و گسترده تر آموزه های رضوی در عرصه تئاتر، بایستی فعالین این عرصه متوسل به قرآن و اهل بیت(ع) شوند.

زارعی در ادامه گفت: موضوع های این جشنواره شامل پیوند وقایع معاصر ایران و جهان اسلام با منش و سلوک رضوی، امام رضا (ع)، خانواده ایرانی و تربیت رضوی، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگوگیری از سیره امام رضا (ع)، سبک زندگی و سیره علمی و عملی امام رضا (ع)، هتک حرمت و کشتار زائرین حرم مطهر احمد بن موسی «شاهچراغ» (ع) است.

وی درباره سابقه خود در عرصه تئاتر گفت: بنده سالیان سال است در عرصه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی تئاتر و فیلم های مذهبی و آیینی فعالیت دارم و امسال مفتخرم که به عنوان دبیر جشنواره تئاتر رضوی خدمت گذار حضرت رضا(ع) هستم.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با اشاره به داوری این جشنواره در دو بخش نمایشنامه نویسی و نمایش صحنه ای درباره جوایز این جشنواره اظهار داشت: در بخش نمایشنامه نویسی به رتبه های اوّل تا سوم، علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر، به ترتیب ۴۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و به رتبه‌ شایسته تقدیر نیز لوح تقدیر و هفت میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

این بازیگر تئاتر افزود: در بخش نمایش صحنه ای نیز جوایزی برای بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری زن و مرد، طراحی نور، طراحی لباس، طراحی صحنه، موسیقی، طراحی گریم و طراحی پوستر و بروشور در نظر گرفته شده است که به برگزیدگان هر بخش تعلق می گیرد.

جشنواره تئاتر ملی رضوی از مجموعه برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که امسال شانزدهمین دوره آن در تبریز برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۱۹ فروردین از طریق تارنمای شمس توس برای دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.