دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

در جشنواره عمار مطرح شد؛

جلیلی: مدعیان شعار زن، زندگی و آزادی به زنان نگاه انسانی و هویت بخشی ندارند

سعید جلیلی

سینماپرس: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زنان هویت و شخصیت بخشید، گفت: مدعیان شعار زن، زندگی و آزادی به زنان نگاه انسانی و هویت بخشی ندارند اما انقلاب اسلامی به زنان اسلامی و مسلمان هویت و شخصیت داده و جایگاه واقعی آنها را برایشان ترسیم کرد.

به گزارش سینماپرس، سعید جلیلی در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در کارگاه های آموزشی و سلسله نشست های تخصصی «نقش زن در سعادت جامعه» که در سالن ۳ سینما فلسطین برگزار شد؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به زنان و دختران این سرزمین، نگاه انسانی داشته و هویت زنان اسلامی را به آنان داده است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران ۴۳ ساله انقلاب ایران و شکل گیری انقلاب، طرف مقابل و آنهایی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی عناد و کینه داشتند موافق انقلاب نبوده و حتی خوشامدگویی هم به نظام اسلامی انقلابی نگفتند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: در طی انقلاب اسلامی گزینه هایی را در برابر ملت و انقلاب از جمله جنگ، ترور و فشارهای اقتصادی و تحریم قرار داده و سختی های بسیاری را بر ملت روا داشتند.

وی ادامه داد: ترور رییس جمهور و مسئولان وحتی مردم کوچه و بازار از جمله اقداماتی بود که علیه جمهوری اسلامی انجام گرفت و آنها حتی از گفتن گزینه های سخت در برابر ملت ایران هم ابایی نداشتند.

جلیلی عنوان کرد: کسانی که ادعای تمدن جدید و نوین را داشتند در عمل و رفتارهای وحشیانه خود نشان دادند که نه تنها مدافع حقوق بشریت نیستند بلکه برای تحقق اهداف پلیدشان از هیچ کاری فروگذار نیستند.

وی گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر سخت افزار و جنگ افزار به اتکای جنگ نرم بود. آنها از ابزار سخت ناکارآمد برای دستیابی به ابزار جدید بهره گرفته تا جنس ابزار دیگر را خدشه دار کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: او که شعار "زن، زندگی و آزادی" را سر می دهد در قرون ۳ و ۴ و ۵ نگاهش به زن دور از انسانیت و آزادگی و آزاد زیستن و هویت بخشی به این جنسیت بود.

وی با طرح این سوال که زن در نگاه، تمدن، فکر و اندیشه و کلیت تمدن غربی چه جایگاهی داشت؟ اظهار کرد: در چندین قرن گذشته زنان نمی توانستند وارد صحنه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و هر حوزه ای بشوند و از جایگاه و منزلتی برخوردار نبودند.

جلیلی اضافه کرد: زنان برای حضور در عرصه های اجتماعی باید خصلت های مردانه را کسب کرده و ازهویت زنانه خود دست برمی داشتند. این امر به ضرر زنان بود چرا که هویت واقعی خود را از دست می دادند.

وی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم به دلیل میلیون ها تلفاتی که اتفاق افتاد اقتصاد رو به زوال رفته و به نیروی کار برای رشد و توسعه نیاز داشت. بر همین اساس از نیروی کار زن برای توسعه اقتصادی بهره گرفته و آنها مشغول کار شدند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: زن به کالایی مدرن تبدیل شده و برای فروش کالا و تامین نیروی انسانی خود از زنان استفاده می کردند که این رخداد یک فاجعه دردناک به شمار می رود.

وی تصریح کرد: کتاب "امپراطوری توهم" به موقعیت زنان در جامعه امروز آمریکا پرداخته و در این زمینه توضیح می دهد. این کتاب به وضعیت زنان در دنیای کنونی امریکا پرداخته است.

جلیلی تاکید کرد: نگاه متعالی به زن وجود دارد و نگاه کالایی و جنسی به این مقوله وجود ندارد که از این نمونه می توان به همسر فرعون اشاره کرد که به عنوا ن یک زن مومنه و با ایمان در کنار مردی کافر زیست می کرد.

وی به فعالیت های سینما در خصوص هویت بخشی به زنان اشاره کرد و گفت: سینمای امروز در زمینه هویت بخشی و شخصیت دادن به زنان از نقطه مطلوب و مورد توجه فاصله داشته و بر همین مبنا ضرورت به کار بیشتر و با جدیت وجود دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به کنوانسیون حقوق زنان اشاره کرد و افزود: کنوانسیون حقوق زن مبتنی بر واقعیت باید به تصویر کشیده شود و عاقلانه و عالمانه و با دیدی باز و متفکرانه بیان شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یک سیاست خارجی فعال باید در حقوق و کرامت زنان و همچنین تعالی و جایگاه برجسته زنان نقش داشته و به عنوان مدعی بود و هرگز مورد اتهام و متهم قرار نگیرند.

جلیلی تاکید کرد: حضور زنان به عنوان یک دیپلماسی سیاسی دولت و ملت امروزه با پیشرفت فناوری و توسعه اطلاعات و ارتباطات مورد توجه و دقت نظر قرار دارد و به زنان نگاه کارمندی وجود نداشته بلکه دیدی فعال و موثری باشد و آنها به عنوان سفیران اثرپذیری مورد توجه قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.