دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

وزیر ارشاد:

در دولت همه تمهیدات لازم را برای انجام کارهای عادی فعالیت‌های فرهنگی آماده کردیم/با قوت پای فعالیت‌های قانونی فرهنگ و هنر می‌ایستیم!

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت، وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی بیشترین حمایت را در حوزه کنسرت و موسیقی داشتیم و با قوت پای فعالیت‌های قانونی فرهنگ و هنر می‌ایستیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز -دوشنبه ۵ دی- در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: ما باید دنبال نهضت بزرگ مراجعه به قرآن و عترت به عنوان نسخه رهایی بخش باشیم. همه هنرمندان و اهالی فرهنگ همت خواهند کرد و انشاالله کارآمدی نظام دینی با عنایت حضرت زهرا(س) به همه جهانیان نشان خواهیم داد.

وزیر فرهنگ در پاسخ به پرسشی درباره جلسات شورای هماهنگی دولت که قرار بود در تمام وزراتخانه‌ها تشکیل شود توضیح داد: شورای هماهنگی فعالیت‌های دولت ستادی در دفتر رییس جمهوری است که دبیر آن من هستم. شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی نیز به صورت اقماری است.

وی افزود: ما در آستانه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم و الحمدلله خداوند این توفیق را عنایت کرده که تمام بخش‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند و امیدوارم امسال بتوانیم برنامه‌های بهتری را در بزرگداشت این شهید والامقام داشته باشیم.

اسماعیلی درباره آنچه از او درباره درخواستش از هنرمندان برای برگزاری کنسرت نقل شده است، گفت: ما بنای انجام کار غیرعادی نداریم و کارها در حال انجام است. من گفتم عده‌ای که تحت تأثیر اتفاقات اخیر هستند مطمئن باشند در دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تمهیدات لازم را برای انجام کارهای عادی فعالیت‌های فرهنگی آماده کردیم و این چیز جدیدی نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در همین سه ماه اخیر به رغم مشکلات موجود همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری پابرجا بود و ما موسیقی اقوام را با حضور همه چهره‌های برجسته موسیقی مقامی داشتیم و همه برگزار شده و چیزی از قلم نیفتاده است. خواهشم این بود کسانی که فکر می‌کنند مشکلاتی برای کار وجود دارد کار را ادامه دهند، وگرنه برنامه‌های عادی ما بعد از ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ادامه دارد.

اسماعیلی درباره این انتقاد برخی هنرمندان که وی از کنسرت‌ها حمایت نکرده، گفت: در تمام این دوره چهارماهه اول سال، تعداد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری چندین برابر بوده است و تنها یک مورد لغو در یک شهر در بین هزاران مورد اتفاق افتاد که تصمیم نهاد تأمین آن شهرستان بود. به همین دلیل ما در دولت، وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی بیشترین حمایت را در این حوزه داشتیم و با قوت پای فعالیت‌های قانونی فرهنگ و هنر می‌ایستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.