شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۹

رویداد «ایران‌ جان» فرصتی مضاعف برای استان‌های کمتر برخوردار

نشست خبری ایران جان،خراسان جنوبی ایران 12 آبان 1404

سینماپرس: رویداد ملی «ایران‌ جان» با شعار «گلستان، نگارستان ایران، سرزمین برادری» از خان ششم هم گذر کرد و استان گلستان را پشت سر گذاشت.

به گزارش سینماپرس، رویداد ملی «ایران‌ جان» با شعار «گلستان، نگارستان ایران، سرزمین برادری» از خان ششم هم گذر کرد و استان گلستان را پشت سر گذاشت. سازمان صداوسیما و معاونت‌هایش از سیما و صدا گرفته تا سیاسی و فضای مجازی و حتی برون مرزی در هفته «ایران‌ جان، گلستان ایران» بسیج شده و دست به دست هم دادند تا برنامه‌های متنوع در قالب‌های مختلف را درباره استان گلستان تولید و به مخاطبان رسانه ملی عرضه کنند. بر این اساس، استان گلستان و هر آنچه که به این استان شمالی کشور مرتبط می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری گرفته تا غنای فرهنگی و هنری و از آداب و رسوم اجتماعی گرفته تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و از تنوع قومیتی و مذهبی گرفته تا همزیستی و همدلی میان مردم، محور برنامه‌های صداوسیما را در هفته گذشته تشکیل می‌داد و تمام آن‌چه به این استان مربوط می‌شد، در رسانه ملی انعکاس می‌یافت.
به گفته رسول شکری‌نیا مدیر کل صداوسیمای گلستان، تمام ظرفیت‌های رسانه‌ ملی، شامل بیش از ۱۰۰ شبکه رادیویی، تلویزیونی، خبری و برون‌مرزی به‌مدت یک هفته به معرفی جامع ظرفیت‌های استان گلستان اختصاص یافته بود.
شکری‌نیا همچنین گفته بود که ۷ هزار دقیقه تولید تصویری تازه و ۳ هزار دقیقه تولیدات فاخر آرشیوی قابل پخش، جمعا ۱۰ هزار دقیقه محتوا فقط برای تلویزیون در هفته برگزاری رویداد «ایران‌ جان» در استان گلستان در نظر گرفته شده است.
مهدی نعلبندی، مدیرکل صدای امور استان‌های رسانه ملی هم از تولید ۳۱۵ برنامه رادیویی با محوریت استان گلستان خبر داده و اظهار کرده بود: ۳۱۵ برنامه رادیویی در ۹۰ عنوان پیش‌بینی کرده‌ایم و برنامه‌ها از شبکه‌های سراسری ملی و استانی پخش می‌شوند. همه ظرفیت رادیونماهای سراسری و استانی نیز برای انعکاس عکس و پوستر و تصاویر آماده هستند.
طبیعتاً ساخت و پخش چنین حجم عظیمی از تولیدات صوتی و تصویری در شبکه‌های دیداری و شنیداری رسانه ملی باعث معرفی همه جانبه گلستان و سایر استان‌های هدف رویداد ملی «ایران‌ جان» به مردم سراسر کشور می‌شود و در ادامه، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر، شناسایی و کشف استعدادها، معرفی نخبگان، فراهم آمدن فرصت‌های شغلی و در یک کلام، توانمندسازی را برای مردم استان به ارمغان می‌آورد.
تأملی بر استان‌هایی که تا به امروز رویداد «ایران‌ جان» در آنها برگزار شده و استان‌های دیگری که میزبان این رویداد ملی هستند، بیانگر واقعیتی قابل توجه است؛ عموماً استان‌هایی برای برگزاری رویداد «ایران‌ جان» در نظر گرفته شده‌اند که جزو استان‌های کمتر برخوردار و کمتر شناخته شده کشور به شمار می‌روند. خوزستان، ایلام، خراسان جنوبی و گلستان که تا به امروز از این رویداد میزبانی کرده‌اند و هرمزگان و سیستان و بلوچستان که در نوبت برگزاری قرار دارند، جزو استان‌های کمتر برخوردار کشور محسوب می‌شوند که بسیاری از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایشان در عرصه‌های مختلف مغفول مانده و به مردم سایر استان‌ها معرفی نشده است.
بدون شک برگزاری رویداد «ایران‌ جان» در این استان‌ها در قیاس با استان‌هایی که بیشتر شناخته شده هستند و به لحاظ صنعتی برخورداری‌های بیشتری دارند، می‌تواند موثرتر باشد و ثمرات فراوانی را برای مردم این استان‌ها به همراه بیاورد. به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران «ایران‌ جان» در طراحی و تعیین اهداف برگزاری این رویداد، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی استان‌های کمتر برخوردار کشور را مد نظر داشته‌اند و به همین سبب، برخی از این استان‌ها را در اولویت برگزاری رویداد قرار داده‌اند.
رویداد ملی «ایران‌ جان» حالا کارکردهایی فراتر از یک رخداد رسانه‌ای پیدا کرده و ابعادی ملی به خود گرفته است. اشتیاق و تقاضای استان‌های مختلف کشور و حتی تهران برای میزبانی از این رویداد، مویدی بر این ادعاست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.