شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

حسین انتظامی:

روزنامه نگار شجاع در برابر ملاحظات دستگاههایی که به هرچیزی برچسب امنیتی می‌زنند شجاعانه می‌ایستد!

بازدید حسین انتظامی از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: دربخشی از مقاله حسین انتظامی که روزنامه اطلاعات آن را منتشر کرده آمده است:باید مدیرانی آگاه، شجاع و غیرتمند بر دروازه‌بانی رسانه و حکمرانی و مدیریت رسانه‌ای کشور (اعم از سیاستگذاری یا اجرا و از جمله صدا و سیما) گمارده شوند.

به گزارش سینماپرس، جمع این سه صفت، مهم است. فرد آگاه، اصول روزنامه‌نگاری و برنامه‌سازی را می‌شناسد، مهارت دارد و هیجان زده و جوگیر نیست. از سویی، مطالبات جامعه را می‌داند و از سویی، شرایط کشور را درک می‌کند.

فرد شجاع، محافظه کار نیست؛ سیطره‌ رویه‌ها را می‌شکند، ریسک می‌کند و از این و آن نمی‌ترسد؛ در مقابل ملاحظات دستگاه‌های تخصصی که برای راحتی کار خود به هر چیزی برچسب امنیتی می‌زنند، شجاعانه می‌ایستد، چون می‌داند اعتبار رسانه خودش، آبروی فضای رسانه‌ای کشور و آبروی نظام، مهم‌تر از آبروی یک فرد یا یک دستگاه است.

فرد غیرتمند نسبت به حریم، کار ویژه‌ها و اختیارات حوزه خود تعصب دارد؛ از مداخله افراد و نهادهایی که قانونا اجازه دخالت ندارند، جلوگیری می‌کند؛ دست‌نشانده نیست زیرا با شایستگی‌های خودش به آنجا رسیده؛ خود و سازمان و رسانه‌اش را وامدار و باردار این و آن نمی‌کند؛ از بولتن‌نویسان و هیاهو و مارک‌خوردن هم نمی‌هراسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.