سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

کارشناسان از جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران می گویند؛

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

حر-فقیه-شاه حسینی-بهمنی-فیوضی-کیوان نیا-شاهمرادی زاده-روح افزا

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی برخی سلبریتی های حامی فتنه که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند متذکر شدند: ما هنرمندان خانم و آقای زیادی را شاهد بودیم که در این ایام نفت روی آتش دشمن ریختند؛ دیگر برای ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی روشن و محرز شده که این قبیل افراد مزدور هستند. هرگونه مماشات مدیران سینمایی با سینماگران حامی اغتشاشات با پاسخ قاطع از سوی هنرمندان و امت انقلابی ایران اسلامی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در حالی که امت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی از فتنه گران بیزارند و اعلام انزجار خود را نسبت به آن ها بارها و بارها اعلام کرده اند شنیده می شود که برخی مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در پی حل مشکل سینماگرانی هستند که طی ماه های گذشته با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همسو و همراه شده، بعضاً کشف حجاب کرده و یا مردم را برای حضور در اغتشاش های خیابانی دعوت کرده اند.

این اتفاق تلخ که مصداق بارز بی تدبیری از سوی مدیران فرهنگی کشور است قطعاً می تواند منجر به وقاحت بیشتر این طیف نمک نشناس که سال ها از بودجه بیت المال ارتزاق کرده و از صدقه سر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به درآمدهای هنگفت و شهرت رسیده اند شود.

تاکنون چندین پویش مردمی در محکومیت سلبریتی ها ایجاد شده و امت انقلابی ایران اسلامی خواهان ممنوع الکاری و ممنوع التصویری دائمی این افراد در سینما و تلویزیون شده اند. در همین رابطه ۸ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان و خانم ها: اکبر حر، مهدی فقیه، انسیه شاه حسینی، حمید بهمنی، مهدی فیوضی، شاهرخ کیوان نیا، ماشاالله شاهمرادی زاده و فرشته روح افزا با ما گفتگو کردند که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

انسیه شاه حسینی کارگردان سینما با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی برخی سینماگران فتنه گر که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند در خصوص جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران گفت: بی بصیرتی در برخی به قدری زیاد است که گاهی احساسات شان مانند بچه های دبیرستانی به عقل شان غلبه می کند و بدون ذره ای تفکر، درایت و هوشمندی همراه و همسو با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی می شوند و رفتارهایی می کنند که هرگز شایسته یک هنرمند که باید الگوی جامعه باشد نیست. هنرمندانی که همسو با دشمنان نظام شده اند باید از رفتار خود خجالت زده شده و ابراز شرمساری کنند؛ باعث شرمساری است که ما هنرمندان خانم و آقای زیادی را شاهد بودیم که در این ایام نفت روی آتش دشمن ریختند؛ دیگر برای ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی روشن و محرز شده که این قبیل افراد مزدور هستند و از دشمنان نظام و انقلاب پول و مواجب می گیرند تا در لشکر آن ها بایستند!

اکبر حر کارگردان سینما نیز در این باره تصریح کرد: سازمان سینمایی مماشات را با همه سینماگران اغتشاش گر کنار بگذارد و هر شخصی در این ایام رفتار و اظهارنظر ضد ملی، ضد نظام و ضد دینی داشته باید برای همیشه ممنوع الکار شود؛ مسئولان فرهنگی و سینمایی بدانند صبر امت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی حدی دارد و دیگر هرگز نمی توانند شاهد فعالیت و جولان دادن این بازیگران، کارگردانان و... در سینمای کشور و این جشنواره و آن فیلم و... داشته باشند. از نظر قانونی باید جلوی کار همه این افراد گرفته شود؛ این سینماگران از بازیگر گرفته تا کارگردان و... که در این ایام کارهای ناشایستی همچون کشف حجاب، تشویق به حضور مردم در کف خیابان ها و... را انجام داده اند هرگز به درد کشور نخورده و نمی خورند و دیگر هیچ جای مماشاتی باقی نگذاشته اند.

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تأکید کرد: بنده نه سراغ فیلترشکن رفتم و نه در فضای مجازی حضور داشتم و معتقدم نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باید در خصوص سلبریتی ها و اظهارنظرهای شان تصمیم گیری کنند. بنده با افتخار اعلام می کنم سال ها با تمام جان برای مملکت کار کردم و به نظام جمهوری اسلامی وفادارم! کسانی که سال های سال میلیاردها پول از قبل حضور در همین سینما به دست آوردند و حالا اظهارنظرهایی می کنند که منافع ملی در آن لحاظ نشده باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند و بنده به عنوان کسی که فی سبیل الله در آثار سینمای دفاع مقدس و... حضور داشته ام چه می توانم بگویم؟

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

حمید بهمنی کارگردان سینما خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که بازیگری که کشف حجاب کرده و یا سینماگری که همراه و همسو با دشمن شده باز هم در سینمای کشور جایی برای کار و عرض اندام داشته باشد و در تولید فیلمی مشارکت داشته باشد و یا اثرش اجازه نمایش عمومی پیدا کند. هرگونه مماشات مدیران سینمایی با سینماگران حامی اغتشاشات با پاسخ قاطع از سوی هنرمندان و امت انقلابی ایران اسلامی روبرو خواهد شد. بزرگترین مشکل ما در حوزه فرهنگ و هنر کشور این است که هیچ وقت جدیت لازم را از سمت خودمان نشان ندادیم و همین باعث شده تا سلبریتی ها مدام وقیح تر از گذشته شوند و دست به اعمال و رفتاری بزنند که شایسته هیچ فرد فرهنگی نیست.

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

مهدی فیوضی کارگردان سینما با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی سینماگران فتنه گر که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند در خصوص جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران گفت: مماشات با هنرمندانی که در مواقع حساس به نظام، انقلاب و مردم ضربه می زنند اشتباه مطلق است؛ این مماشات نادرست مسئولان و هدایت جریان فراماسونری باعث شده تا سلبریتی ها همواره پر رو تر از گذشته شوند و از هر فرصتی برای عرض اندام علیه نظام و کشور استفاده کنند. متأسفانه برخی از این سینماگران بارها به نظام و انقلاب توهین و اهانت های سنگین کردند، به نیروهای بسیجی و سپاهی نظام که از انقلاب و نظام و مردم دفاع می کردند توهین کردند اما باز هم همچنان به آن ها فرصت کار و عرض اندام در سینمای کشور داده شد اما دیگر زمان مصالحه و مماشات نیست و هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی نباید با آن ها مماشات داشته باشند و این افراد باید بدانند دیگر در عرصه هنر جایی نخواهند داشت.

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

شاهرخ کیوان نیا مستندساز در این باره اظهار داشت: مماشات حد و اندازه ای دارد، مدیران فرهنگی باید برای همه هنرمندانی که شئونات شرعی را زیر سوأل بردند و حامی و همراه اغتشاش گران بودند محدودیت ایجاد کنند؛ بی تردید مدیران فرهنگی، مدیران سازمان سینمایی و مدیران صدا و سیما نباید چشم خود را روی رفتارهای دور از شئون اجتماعی و هنری سلبریتی ها ببندند و به آن ها اجازه دهند که هر کاری می خواهند بکنند و باز هم در عرصه فرهنگ و هنر جایی برای عرض اندام داشته باشند. ما در این ایام تلخ شاهد بودیم که حتی برخی بازیگران جوان تازه کار که در این فیلم و آن سریال نقش چندم داشتند به میدان آمدند و حرف هایی زدند و حرکاتی انجام دادند که منافع ملی در آن لحاظ نشده بود. این اتفاق نشان از آن دارد که سینما و تلویزیون باید با سخت گیری بیشتری نیرو جذب کنند و اجازه ندهند هر فرد تازه از راه رسیده ای به عنوان مرجع شناخته شود.

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد شدید از ایجاد فضای مماشات با سلبریتی های فتنه گر و آشوب طلب گفت: سینماگران حامی اغتشاش نه تنها نباید اجازه کار پیدا کنند بلکه باید محاکمه و مجازات شوند؛ ما شاهد بودیم که برخی از این چهره های سینمایی در این مدت احکام دین و شریعت را زیر سوأل بردند و برخی دیگر علناً علیه دین و رهبری و انقلاب اسلامی موضع گرفتند و یقیناً جایگاه این افراد در سینمای جمهوری اسلامی ایران نیست. اگر مسئولان فرهنگی کشور در مقابل این سینماگرانی که طی ماه های اخیر با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همراه و همسو شدند کوتاه بیایند من به یکایک آن ها مشکوک می شوم. مسئول جمهوری اسلامی باید عملکرد مقتدرانه داشته باشد و جلوی دشمنان نظام و انقلاب بایستد.

با سلبریتی های حامی اغتشاش و وطن فروش مماشات نکنید/ سلبریتی های مروج فتنه را محاکمه و مجازات کنید

دکتر فرشته روح افزا استاد دانشگاه، پژوهش گر حوزه و فعال فرهنگی با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی برخی سلبریتی های حامی فتنه که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند در خصوص جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران گفت: طی روزهای اخیر برخی اظهارات عجیب را از طرف مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی می شنویم که پیگیر وضعیت و آزادی سینماگران آشوب طلب و اغتشاش گر هستند؛ ما از مسئولان توقع داریم هیچ حمایتی از سینماگران اغتشاش گر نداشته باشند. مسئولان باید از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست کرده و از خون شهدا پاسداری کنند نه اینکه پیگیر آزادی افرادی باشند که عناد خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حتی دین مبین اسلام آشکار کرده اند. درخواست بنده و امت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی از مسئولان فرهنگی کشور این است که تحت فشار افراد و گروه های داخلی و خارجی از سینماگران آشوب طلب و اغتشاش گر حمایت نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.