شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران/۶

کیوان نیا: مماشات حد و اندازه ای دارد، مدیران فرهنگی باید برای همه هنرمندانی که شئونات شرعی را زیر سوأل بردند و حامی و همراه اغتشاش گران بودند محدودیت ایجاد کنند

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی برخی سلبریتی های حامی فتنه که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند در خصوص جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران گفت: مماشات حد و اندازه ای دارد، مدیران فرهنگی باید برای همه هنرمندانی که شئونات شرعی را زیر سوأل بردند و حامی و همراه اغتشاش گران بودند محدودیت ایجاد کنند؛ بی تردید مدیران فرهنگی، مدیران سازمان سینمایی و مدیران صدا و سیما نباید چشم خود را روی رفتارهای دور از شئون اجتماعی و هنری سلبریتی ها ببندند و به آن ها اجازه دهند که هر کاری می خواهند بکنند و باز هم در عرصه فرهنگ و هنر جایی برای عرض اندام داشته باشند.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کشور قانون دارد و همانطور که عموم افراد جامعه باید از قانون تبعیت کنند هنرمندان نیاز باید در چارچوب قانون حرکت کنند و قطعاً اگر در چارچوب قانون حرکت نکنند باید برای آن ها محدودیت هایی به فراخور اعمالی که انجام داده اند ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این ایام برخی هنرمندان جوانان خام و ساده را فریب دادند و آن ها را به سمت و سویی هدایت کردند که مورد نظر دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بود. بی تردید چنین عملکردی شایسته هنرمندی که در نظام اسلامی زیست می کند نیست.

کیوان نیا سپس با تأکید بر اینکه زین پس باید گزینش های جدی تری برای ورود مجریان، هنرمندان و... به سینما و تلویزیون به وجود بیاید تصریح کرد: ما در این ایام تلخ شاهد بودیم که حتی برخی بازیگران جوان تازه کار که در این فیلم و آن سریال نقش چندم داشتند به میدان آمدند و حرف هایی زدند و حرکاتی انجام دادند که منافع ملی در آن لحاظ نشده بود. این اتفاق نشان از آن دارد که سینما و تلویزیون باید با سخت گیری بیشتری نیرو جذب کنند و اجازه ندهند هر فرد تازه از راه رسیده ای به عنوان مرجع شناخته شود.

این سینماگر متذکر شد: دستگاه های فرهنگی و رسانه ای هم باید از مرجعیت بخشیدن به این جماعت دست بکشند و اجازه ندهند این ها بیش از این بال و پر بگیرند؛ سلبریتی سازی و سلبریتی پروری در نظام اسلامی هیچ معنا و مفهومی ندارد و همه ما باید با این پدیده شوم به جد مقابله داشته باشیم اما متأسفانه از آنجا که ما در مدیریت فرهنگی دچار برخی ریاکاری ها هستیم این مهم آنطور که باید اتفاق نیفتاده و اهمال کاری های زیادی در این خصوص انجام شده که باید این رویه هرچه سریع تر اصلاح شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.