چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

مدیرکل هنری بنیاد شهید مطرح کرد؛

امروز نیاز به حضور هنرمندان متعهد در میدان و تولید و ارائه اثر هنری تراز انقلاب اسلامی است

فرهاد  مختاری

سینماپرس: مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران معتقد است مدیران فرهنگی باید سنگر تئاتر را فعال نگاه داشته و از ظرفیت هنرمندان انقلابی جهت فعال کردن سالن‌ها استفاده کنند.

به گزارش سینماپرس، فرهاد مختاری مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران که برای اولین بار ۲ بخش ایثار و تولیدات ویژه حاج قاسم سلیمانی با حمایت دبیرخانه فصل واره فرهنگی و هنری ایثار به بخش‌های اصلی خود افزود، گفت: حضور گروه‌ها و هنرمندان و استقبال مخاطبان در کنار کیفیت اجراها قابل تحسین بود. در چنین شرایطی که بسیاری از رسانه‌ها به دنبال ۲ قطبی‌سازی در جامعه هستند و تلاش می‌کنند چنین به جامعه نشان دهند که هنرمندان و جریان هنری ایران مخالف نظام هست، هنرمندان و بخصوص هنرمندان تئاتر به‌عنوان نیروهای جهادی در میدان فرهنگ و هنر حاضر بودند و با تولید و اجرای نمایش‌های خود نشان دادند آگاهانه میدان را رصد کرده و به درستی تشخیص داده‌اند که سنگر کجاست و دشمن کجا را هدف قرار داده است پس با حضور گسترده خود عملاً میدان را نه تنها خالی نکردند که باطل السحری بر تبلیغات گسترده و رسانه‌ای دشمنان شدند.

وی اظهار کرد: بر همه ما آشکار است که در این راه هنرمندان مورد آماج حملات زیادی قرار گرفتند و این ایستادگی حاصل ایمان آنها به راهی است که انتخاب کرده‌اند و همچنین دلبستگی به خون شهدا.

مختاری یادآور شد: در جشنواره تئاتر استان تهران نقش آفرینی موثر هنرمندان خانم و آثاری با موضوع نقش بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی بخصوص ایثار و شهادت نشان داد بسیاری از ادعاهای دشمنان پوچ و دروغ است. چرا که این نمایش‌ها حاصل یک روز و ۲ روز تمرین نیست و از ماه‌ها قبل گروه‌ها تمرین‌های خود را شروع کرده بودند و حضور بانوان به عنوان نیروی محرک جامعه همیشه در نظام انقلاب اسلامی ارزشمند بوده و هست بخصوص در بنیاد شهید که بخشی از خدمات و ارادت ما به مادران و همسران و فرزندان شهدا هست.

رییس شورای سیاست‌گذاری دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تأکید کرد: قطعاً تولید یک اثر نمایشی و هنری در شرایط اقتصادی حاصل از تحریم‌های ظالمانه و شرایط اجتماعی موجود که حاصل جنگ روایت‌ها و جنگ ترکیبی نظام استکباری بر علیه ملت بصیر و انقلابی ایران است و گاهی با بی‌توجهی مدیران به این بخش مظلوم جامعه بسیار سخت است و با عشق و روحیه جهادی چنین آثاری خلق و اجرا می‌شوند.

مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: امروز نیاز به حضور هنرمندان متعهد در میدان و تولید و ارائه اثر هنری تراز انقلاب اسلامی است. در شرایط موجود ۶۰ گروه تئاتر صحنه‌ای در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر استانی متقاضی بوده‌اند که بیش از نیمی از آنها با موضوع ایثار و شهادت و فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. ۴۵ اثر در بخش خیابانی متقاضی بوده است. این حجم از استقبال نشان از بصیرت هنرمندان تئاتر در چنین شرایطی دارد اما وقتی می‌شنویم بعضی از مراکز مهم تئاتری ما تعطیل هستند تعجب می‌کنم. مدیران فرهنگی ما باید سنگر تئاتر را فعال نگاه داشته و از ظرفیت هنرمندان انقلابی جهت فعال کردن سالن‌ها استفاده کنند. تعطیلی هر سالن تئاتر تحویل دادن یک سنگر به دشمنان است.

مختاری در پایان سخنان خود ضمن اظهار امیدواری برای اینکه به زودی شاهد فعالیت تمام قد مراکز فرهنگی باشیم، گفت: ما نیز در بنیاد شهید در کنار هنرمندان و ارگان‌ها هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.