شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران/۲

حر: سازمان سینمایی مماشات با سلبریتی‌ها را کنار بگذارد/ رفتار و اظهارنظر ضد ملی، ضد نظام و ضد دینی برای همیشه ممنوع‌الکاری داشته باشد

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی سینماگران فتنه گر که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند در خصوص جایگاه سینماگران اغتشاش گر در آینده سینمای ایران گفت: سازمان سینمایی مماشات را با همه سینماگران اغتشاش گر کنار بگذارد و هر شخصی در این ایام رفتار و اظهارنظر ضد ملی، ضد نظام و ضد دینی داشته باید برای همیشه ممنوع الکار شود؛ مسئولان فرهنگی و سینمایی بدانند صبر امت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی حدی دارد و دیگر هرگز نمی توانند شاهد فعالیت و جولان دادن این بازیگران، کارگردانان و... در سینمای کشور و این جشنواره و آن فیلم و... داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اشتباه اصولی سینمای ایران طی تمامی سال هایی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد این بوده که به جماعتی در عرصه فرهنگ و هنر بال و پر داده و باعث به شهرت رسیدن آن ها شده که لیاقت آن را نداشتند.

وی ادامه داد: ما با جماعتی در سینمای ایران روبرو هستیم که چشم امیدشان را به غربی ها و جشنواره های خارجی دوخته اند و همین باعث شده تا دشمنان نظام و انقلاب مرتب از آن ها سوءاستفاده کنند. این جماعت به جای آنکه دل شان برای کشورشان بتپد در به در دنبال گرفتن ویزا و گرین کارت و... هستند. در واقع به نوعی این افراد آلت دست بیگانگان شده اند و به فرمان دشمن هر کاری را انجام می دهند.

حر سپس با بیان اینکه یکی از بزرگترین اشتباهات ما در این سال ها این بوده که از این جماعت حتی مالیات اخذ نکرده ایم اظهار داشت: این در حالی است که ثروت این افراد بیش از حد معمول آحاد افراد جامعه است؛ ما باید از نظر قانونی جلوی این سلبریتی های بی سواد را می گرفتیم! این سینماگرانی که حتی خودشان مجاز نیستند بدون دستور اربابان غربی شان حرف بزنند و حتی کوچکترین اظهارنظرهای شان باید با آن ها هماهنگ شده باشد دیگر هرگز لیاقت فعالیت و حضور در سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

این سینماگر متذکر شد: از نظر قانونی باید جلوی کار همه این افراد گرفته شود؛ این سینماگران از بازیگر گرفته تا کارگردان و... که در این ایام کارهای ناشایستی همچون کشف حجاب، تشویق به حضور مردم در کف خیابان ها و... را انجام داده اند هرگز به درد کشور نخورده و نمی خورند و دیگر هیچ جای مماشاتی باقی نگذاشته اند.

وی تصریح کرد: سازمان سینمایی تنها در یک صورت می تواند به فیلم های این افراد اجازه نمایش بدهد و آن هم این است که این افراد در پیشگاه ملت ایران ظاهر شده و به صورت رسمی از رفتار ضد میهنی خود عذرخواهی کنند.

حر یادآور شد: مدیران سازمان سینمایی باید مانند زنده یاد سجادپور که در زمان مدیریت آقای شمقدری در سازمان سینمایی به رخشان بنی اعتماد به عنوان یک کارگردان حامی فتنه مجوز نداد به هیچ یک از این کارگردانان و تهیه کنندگان و بازیگرانی که در این ماه های اخیر همسو با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی باعث ایجاد اغتشاش بیشتر در جامعه شدند مجوز کار و فعالیت و نمایش فیلم ندهند.

وی در پایان این گفتگو افزود: اگر مدیران فرهنگی و سینمایی غیرت و همیت و اندکی دانش و تحلیل داشته باشند خودشان هرگز اجازه نخواهند داد تا این سلبریتی های اغتشاش گر و وطن فروش دیگر هیچ سهم و نقش و جایگاهی در سینمای ایران داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.