دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۳

منافی ظاهر: صندوق اعتباری هنر از ماه رمضان تاکنون هیچ کمک معیشتی به حساب هنرمندان واریز نکرده است/ از دولتمردان توقع داریم

منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: مدت ها است وضعیت اقتصادی بسیاری از هنرمندان به ویژه فعالان سینما وخیم و آشفته شده اما تدبیری از سوی سازمان سینمایی برای رفع بحران از زندگی آن ها صورت نمی گیرد؛ واقعاً نمی دانم چرا صندوق اعتباری هنر از ماه رمضان تاکنون هیچ کمک معیشتی به حساب هنرمندان واریز نکرده است؟ الآن اهالی سینما نیازمند حمایت مادی و فوری مسئولان هستند.

بازیگر فیلم های سینمایی «روزی که خواستگار آمد» و «مدرسه پیرمردها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده خوشبختانه در حاشیه شهر تهران صاحب خانه ای کوچک هستم اما بسیاری از هنرمندان حتی توان پرداخت اجاره خانه شان را ندارند و زندگی بسیار پرمشقتی را می گذرانند؛ واقعاً این انصاف نیست کسانی که سال های جوانی و عمرشان را برای رشد و توسعه فرهنگ این مرز و بوم صرف کرده اند امروز چنین وضعیتی را تحمل کنند و مسئولان فرهنگی حتی نیم نگاهی به آن ها نداشته باشند.

وی سپس با انتقاد شدید از انفعال نهادهای زیاد مرتبط با سینماگران تصریح کرد: این همه نهاد که به اسم هنرمندان و سینماگران تأسیس شده به چه دردی می خورند؟ این صندوق اعتباری هنر قرار است دقیقاً چه خدمات رفاهی به ما ارائه کند؟ خانه سینما دقیقاً قرار است کجا به داد اعضای اصنافش برسد؟ مدیران سازمان سینمایی تا کی می خواهند شاهد این رنج سینماگران باشند و تدبیری برای برون رفت از این بحران اندیشه نکنند؟

منافی ظاهر خاطرنشان کرد: بی تردید یکایک مدیران فرهنگی و سینمایی بسیار بهتر از بنده و امثال بنده از وضعیت وخیم معیشتی هنرمندان آگاه هستند؛ آن ها می دانند ما چه دردی را تحمل می کنیم اما به روی خود نمی آورند و شاید به همین علت است که همان ارقام ناچیز کمک معیشتی یک میلیون تومانی را ماه ها است به حساب ما واریز نکرده اند و این در حالی است که ما مستمراً نیازمند واریز مبالغی برای گذران زندگی مان هستیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «پدرسالار» و «حلقه سبز» در خاتمه این گفتگو افزود: ما از دولتمردان توقع داریم بودجه کافی برای رفع معضلات زندگی سینماگران اختصاص دهند و به فریاد آن ها برسند؛ این روزها بسیاری از پیشکسوتان هنر در حال دق کردن هستند و این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است که نیم نگاهی به وضعیت اسفبار معیشتی آن ها داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.