چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

سهم هنر و محصولات فرهنگی و هنری در تلطیف فضای جامعه و به آرامش رساندن آن غیر قابل انکار است

کوروش زارعی در نشست خبری چهل‌و‌یکمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و کارگردان سینمایش «۴۱۰» ضمن اعلام خبر تمدید دوباره این اثر نمایشی تا ۱۳ آبان گفت: بی تردید سهم آثار هنری و تئاتری در تزریق آرامش و تلطیف روحیه مردم در جامعه غیرقابل انکار است.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بعد از تمدید سینمایش «۴۱۰»؛ قرار بود تا امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان ماه) شاهد آخرین اجرای این اثر نمایشی باشیم اما به سبب اقبال مخاطبان مقرر شد تا سینمایش «۴۱۰» در تمدیدی دوباره تا ۱۳ آبان ماه به اجرای خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: خداوند را شاکر هستیم که با توجه به شرایط و التهابات جامعه؛ مخاطبان از این اثر نمایشی استقبال خوبی داشتند و امیدواریم توانسته باشیم تا سهمی به حد وسع این اثر نمایشی در بخشیدن آرامش و تلطیف احساس مخاطبان داشته باشیم.

روشن نگه داشتن چراغ تئاتر رسالت ذاتی هنرمندان نمایش است

هنرمندان و اهالی تئاتر نیز جزئی از مردم هستند. معیشت و زندگی آنها در گرو فعالیت، تولید و اجرای آثار نمایشی است

زارعی با تاکید بر آنکه در دوران فراگیری و شیوع کرونا نیز بارها به این نکته تاکید کردم که بحران‌ها نباید باعث تعطیلی و خاموشی فعالیت هنرمندان به ویژه اهالی تئاتر باشد، یادآور شد: دلیل این رویکرد ساده است!. چرا که هنرمندان و اهالی تئاتر نیز جزئی از مردم هستند. معیشت و زندگی آنها در گرو فعالیت، تولید و اجرای آثار نمایشی است.

دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: روشن نگه داشتن چراغ تئاتر و دیگر فعالیت‌های هنری جزئی از رسالت ذاتی هنرمندان تمامی عرصه‌ها است و اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر هم نباید مانع روند تولید و اجرای آثار نمایشی شود.

وی خاطرنشان کرد: چرا که طی دو سال دوران کرونا؛ هنرمندان به سبب تعطیلی تئاتر روزگار بسیار سختی را سپری کردند و اگر باز هم شاهد تعطیلی سالن‌های نمایشی باشیم قطعا این آسیب و روند آن به شکل مستقیم، معیشت و اقتصاد زندگی بخشی از مردمان جامعه ما یعنی جامعه هنرمندان را به شکل مستقیم هدف قرار خواهد داد. حال سوال اینجاست؛ با تعطیلی مجدد سالن‌های تئاتری، هنرمندان چگونه باید روزگار خود را سپری کنند.

کوروش زارعی: آثار هنری سهم بالایی در آرامش جامعه دارند/ تمدید دوباره سینمایش «۴۱۰»

سهم تئاتر در آرامش روح و روان افراد جامعه بالاست

هنر و تولیدات هنری به ویژه آثار تئاتری با توجه به ساختار زیبایی‌شناسانه و زنده بودن محصولاتش در ارائه به مخاطبان سهم مهمی در آرامش روح و روان افراد جامعه دارند

زارعی با اشاره به آنکه حال که جامعه به آرامش نسبی رسیده است لازم است تا بار دیگر شاهد از سر گیری فعالیت‌های نمایشی باشیم خاطرنشان کرد: نباید از خاطر دور داشت که سهم هنر و محصولات فرهنگی و هنری در تلطیف فضای جامعه و به آرامش رساندن آن غیر قابل انکار است.

کارگردان سینمایش «۴۱۰» یادآور شد: هنر و تولیدات هنری به ویژه آثار تئاتری با توجه به ساختار زیبایی‌شناسانه و زنده بودن محصولاتش در ارائه به مخاطبان سهم مهمی در آرامش روح و روان افراد جامعه دارند. این آثار می‌توانند فشار بار روحی و روانی چنین التهابات و ناآرامی‌های اجتماعی را کاهش دهند.

به گزارش ایرنا؛ سینمایش «۴۱۰» مستند-تئاتری براساس روایت‌های دهه ۶۰ و قهرمانان شهید لشگر ۴۱ ثارالله با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی است.

واژه «سینمایش» تلفیق سینما و تئاتر با تکنیک‌های سینمایی است که در آن از کروماکی، جلوه‌های تصویری سینما همراه با تئاتر به منظور جذابیت روایت برای مخاطبان استفاده شده است.

مالک حدپور سراج، انوش معظمی، حسام خلیل‌نژاد، ابوالفضل همراه، امیرعلی زارعی، علی‌محمد رادمنش، فاطمه رادمنش، امیرعلی زارعی، مرتضی شاه‌کرم از جمله بازیگران این اثر هنری به شمار می‌آیند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت رایگان به سایت www.hozehhonar.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.