سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

وضعیت وخیم گیشه سینما؛ چالش ها و راهکارها/۴

صباغ زاده: دولت وظیفه دارد به مشکلات تهیه کنندگان و گرفتاری های سینماداران رسیدگی کند/ شرایط امروز درست مانند روزهای اوج کرونا شده است!

مهدی صباغ‌ زاده

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان و عضو هیأت مدیره کانون پخش کنندگان فیلم در خصوص وضعیت وخیم گیشه سینماها گفت: قطعاً بسیاری از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سینما که این روزها فیلم های شان روی پرده است دچار خسران مالی شده اند و دولت وظیفه دارد به مشکلات تهیه کنندگان و گرفتاری های سینماداران رسیدگی کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «کلوپ همسران» و «خانه کاغذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شرایط امروز درست مانند روزهای اوج کرونا شده است؛ بی تردید همانطور که ما نزدیک به ۲ سال صبر و حوصله کردیم تا کمی اوضاع کرونا بهبود پیدا کند و مردم دوباره جرأت حضور در سالن های سینما را پیدا کنند الآن نیز باید صبر و حوصله کنیم تا شرایط جامعه عادی و آرام بشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از مردم به دلیل ناآرامی های اجتماعی چندان تمایل به حضور در سالن های سینما را ندارند و همین مسأله باعث شده تا بسیاری از صاحبان آثار نیز تمایلی مبنی بر اکران فیلم های شان در این شرایط نداشته باشند.

صباغ زاده در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما وظیفه مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در شرایط حساس کنونی چیست و آن ها به چه صورتی می توانند زیان های وارد شده به صاحبان آثار را جبران نمایند اظهار داشت: دولت هنوز مبلغی را که قرار بود بابت ضرر و زیان دوران کرونا به تهیه کنندگان و پخش کنندگان پرداخت کند را نداده قطعاً با این شرایط نمی توانیم انتظار داشته باشیم همین حالا دست در جیب شوند و به ما پول پرداخت کنند.

این سینماگر در پایان این گفتگو یادآور شد: سینما در بسیاری از دوره ها با مشکل و بحران روبرو شده و برخی اتفاقات اجتماعی و... همواره بر میزان حضور مردم در سالن ها اثرگذار بوده است؛ ما دورانی را شاهد بودیم که سینماها را آتش می زدند و همین باعث شده بود زندگی سینماداران فلج شود اما با صبوری همه چیز برطرف شد و من معتقدم اینک نیز همه دوستان ما اعم از سینماداران، تهیه کنندگان و... باید صبوری پیشه کنند تا این اتفاقات تمام شود و ان شاالله دوباره سینما سرپا شده و به حیات طبیعی خویش بازگردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.