شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

لزوم برخورد قاطع با سلبریتی های فتنه گر/۵

نقدعلی: مدیران صدا و سیما و سازمان سینمایی باید هرچه سریع تر تمامی عناصر نامطلوبی را که در اغتشاشات اخیر آتش بیار معرکه شدند برای همیشه از عرصه هنر حذف نمایند

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پی ناآرامی های اخیر و اظهارنظرهای جنجالی برخی شبه هنرمندان که مردم را دعوت به آشوب و اغتشاش می کردند درباره لزوم برخورد قاطع نهادهای فرهنگی و قضایی با سلبریتی های فتنه گر گفت: مدیران صدا و سیما و سازمان سینمایی باید هرچه سریع تر تمامی عناصر نامطلوبی را که در اغتشاشات اخیر آتش بیار معرکه شدند برای همیشه از عرصه فرهنگی و هنری کشور حذف نمایند؛ همه ما می دانیم که این افراد همیشه طلبکار هیچ خاصیتی ندارند و باید برای همیشه آن ها را کنار بگذاریم و از استعدادهای جوان دعوت کنیم که در تولید آثار هنری نقش داشته باشند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یقیناً مدیران سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما باید در خصوص سلبریتی هایی که طی روزهای اخیر مردم را دعوت به اغتشاش می کردند اعلام موضع کنند اما مهمتر از اعلام موضع آن ها این است که این مدیران باید سیاست گذاری داشته باشند و تصمیمات جدی اتخاذ کنند تا جلوی ادامه فعالیت این افراد گرفته شود.

وی ادامه داد: شاید برخی مدیران بیایند و اعلام موضع کرده و از رفتار سلبریتی ها اعلام انزجار کنند اما بعداً بخواهند همچون گذشته از این عناصر نامطلوب برای تولید آثار سینمایی و تلویزیونی استفاده کنند! پس تنها اعلام موضع کافی نیست و باید تصمیمی جدی و قاطع اتخاذ شود تا همه کسانی که این روزها آتش بیار معرکه شدند برای همیشه از عرصه فرهنگ و هنر حذف شده و به جای استفاده از این عناصر فرسوده که سال ها از منافع بیت المال استفاده کردند و همیشه طلبکار بودند از استعدادهای جوان استفاده کنیم.

نقدعلی سپس با بیان اینکه سریال پرمحتوا و اثرگذاری مانند «آقای قاضی» که در آن از چهره های جوان و نو استفاده شده ثابت می کند که می توان با خیال راحت عرصه فرهنگ و هنر کشور را به دست جوانان سپرد اظهار داشت: دیگر دوره آنکه مردم برای برخی سلبریتی های تکراری به تماشای فیلم و سریال ها بنشینند گذشته و مدیران فرهنگی باید هرچه سریع تر برای عبور از این افراد تصمیم قاطع بگیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که هرچقدر جایگاه اجتماعی اشخاص بالاتر می رود کارهای خوب و بدشان بیشتر دیده می شود و ضریب پیدا می کند. یقیناً چهره های ورزشی و هنری و فرهنگی و سیاسی که اصطلاحاً به آن ها سلبریتی می گویند به دلیل اعتباری که بین مردم پیدا کرده اند اثر مضاعفی بر جامعه می گذارند بر این اساس باید برنامه ریزی دقیقی داشت و اگر این افراد جایی اثرات مثبت گذاشتند با آن ها تعامل داشت و آن ها را تشویق کرد و اگر جایی اثرات منفی داشتند با آن ها برخورد قاطع نمود.

وی خاطرنشان کرد: اثرگذاری این سلبریتی ها ده ها برابر انسان های عادی است و بر این اساس برخی صنوف حتی مراجع قضایی خاصی تشکیل داده اند تا به تخلفات آن ها رسیدگی کنند.

نقدعلی متذکر شد: انتظار می رود چهره های شاخصی که به برکت نظام دینی و از طریق ارتزاق از بیت المال به جایگاه کنونی شان رسیده اند برای صیانت از جان و مال و ناموس مردم به میدان بیایند نه اینکه دنباله روی برخی جریانات خاص و فتنه گران و توطئه گران شوند و در پی کسانی راه بیفتند که دندان طمع برای امنیت جامعه تیز کرده اند. بی شک جرم سلبریتی هایی که آتش بیار معرکه می شوند نسبت به افراد عامی مضاعف است و سیستم امنیتی و قضایی باید شدیدترین نوع برخورد قانونی را با آ «ها داشته باشد.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: مدیران فرهنگی یک بار برای همیشه باید این افراد را از میدان به در کنند و بدانند با رفتن آن ها هنر روی زمین نمی ماند و اتفاقاً عرصه برای ورود استعدادهای جوان و درخشان باز می شود. روی این عناصر نامطلوب که به مثابه اشترانی هستند که در میانه رودخانه رقص شان گرفته نباید بیش از این سرمایه گذاری کرد. این ها آزمون شان را به بدترین شکل ممکن پس دادند و رفوزه شدند و البته ثمره عملکرد آن ها برای نظام اسلامی این است که همه متوجه شدند دیگر نمی توان بار امنیت جامعه را روی آن ها قرار داد چرا که این افراد برای استکبار و دشمنان ملت انقلابی ایران اسلامی خوش رقصی می کنند. این اتفاق باید یک درس برای مدیران صدا و سیما، سینما و سایر نهادهای فرهنگی باشد که بار خود را از این اشتران پیاده کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.